تاکید استاندار در کمیسیون تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت شکل‌گیری تجارت رسمی گفت: اقدامات پیشگیرانه در بحث مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های مهم این ستاد است..
کد خبر: ۱۰۰۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹ 16 November 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، علی مویدی خرم‌آبادی در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حل معضل قاچاق در گرو تجارت رسمی بوده در واقع یک نیاز و رفع نیاز داریم و اگر این اتفاق رخ دهد با قاچاق مبارزه شده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار مقابله با قاچاق تغییر نگاه نسبت به این پدیده است خاطرنشان کرد: قاچاق آسیب فراوانی به سرمایه‌های ما وارد کرده و اگر همه اقدامات فیزیکی، پلیسی و مرزبانی را بسیج کنیم از این موضوع خلاص نمی‌شویم بلکه باید تمرکز داشته باشیم تا تجارت رسمی شکل گیرد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه تجارت حق مرزنشین است و باید همه به این حق تمکین و برای تحقق آن بسترسازی کنیم تصریح کرد: اگر بخواهیم سیستان و بلوچستان به رونق و جایگاه واقعی خود برسد باید تجارت را رسمی کنیم زیرا نگاه ما برخوردی و مبارزه‌ای نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه موضوع قاچاق کالا در مقابل تجارت رسمی مطرح می‌شود گفت: هر جا بتوانیم این فضای تجارت رسمی را فراهم کنیم با قاچاق کالا مبارزه کرده‌ایم.

حسین مدرس خیابانی افزود: به جای برخورد قهری با قاچاق باید از ظرفیت‌های مرزی و پایگاه‌های صادراتی استفاده کنیم در واقع همین که بازارچه‌ها را توسعه دهیم یا معیشت، تولید، صنعت و کشاورزی را ایجاد کنیم با این پدیده قاچاق مقابله و مبارزه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بهترین موقعیت برای دور زدن تحریم‌ها استفاده از موقعیت مرزی است و ما می‌توانیم از ۲ گذرگاه افغانستان و پاکستان به‌عنوان سکوی صادراتی استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز سیستان و بلوچستان به عنوان پایانه صادرات فرآورده‌های سوختی و پتروشیمی می‌تواند تبدیل شود و در واقع حداکثر استفاده از ظرفیت صادرات کشورهای همسایه باید انجام شود که در این‌صورت با قاچاق مبارزه کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار