کد خبر: ۱۰۱۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 21 November 2021

 به منظور خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام رضا(ع) و همچنین زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین حسینی زائرسرای آستان قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه افتتاح شد.

 

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در آیین افتتاح زائرسرای امام رضا(ع) شهر میرجاوه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولین استان برگزار شد گفت: مردم خوب سیستان‌وبلوچستان از همه اقوام و مذاهب نسبت به پیامبر و اهل بیت(ع) دارای محبت و ارادت بوده و علیرغم همه محرومیت ها با مهمان نوازی و سخاوتمند پذیرای زائران امام حسین(ع) و امام رضا(ع) از کشور دوست و همسایه خود پاکستان هستند که افتتاح این مجموعه کمک بزرگی برای آن ها خواهد بود.
امام جمعه زاهدان افزود: با توجه به ورود جمع زیادی از زائران کشور پاکستان از مرز میرجاوه به خاک جمهوری اسلامی ایران انتظار این است که با مشارکت مسئولین استان اقدامات بیشتری برای ارائه خدمت به زائران صورت گیرد.
آیت‌الله محامی با بیان این که هر ساله ورود زائران پاکستانی از مرز میرجاوه نسبت به سال قبل رشد چند برابری داشته خواستار سرمایه گذاری بیشتر آستان قدس رضوی در سیستان‌وبلوچستان شد و خاطر نشان کرد: برافراشتن علم امام رضا(ع) و ساخت مجتمع های علمی و فرهنگی در نقاط مختلف استان آن هم بر اساس اولویت با توجه به محبت و ارادت مردم استان به امام رضا(ع) کاری موثر خواهد بود.
وی اظهار داشت: آستان قدس رضوی تاکنون در مشکلات مختلف استان از جمله سیل و کمک های معیشتی به خوبی خدمات رسانی کرده اما زمینه سرمایه گذاری های بیشتر وجود داشته و می تواند به عنوان فرصتی دوجانبه برای اشتغال مردم استان و درآمد زایی آستان قدس رضوی قرار گیرد.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: 
افزایش چشمگیر زائران امام الرئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و عدم ارائه خدمات شایسته فراخور شان و منزلت زائران در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس آستان قدس رضوی را بر آن داشت تا با هدف ایجاد امکان مناسب جهت ادای فرائض دینی و تسهیلات و امکانات رفاهی و بهداشتی نسبت به احداث مجتمع های فرهنگی ، رفاهی و نمازخانه های میان راهی اهتمام کرده تا زائران حضرت با اطمینان خاطر در مسیر راه تردد و از تسهیلات فراهم شده استفاده کنند.
وی تصریج کرد: امروز بیست و سومین مجتمع بین راهی برای زائران امام رضا علیهم السلام در پایانه مرزی میرجاوه احداث شد و عمده افرادی که از این مکان استفاده می کنند زائران کشور پاکستان هستند چرا که قبلا امکاناتی برای این افراد مهیا نبود و در زحمت بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار