استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اراضی مازاد دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان به طرح جهش مسکن اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 23 November 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی با اعلام این مطلب که طرح نهضت تامین مسکن مهمترین اولویت دولت خواهد بود، تاکید کرد: دستگاهها اجرایی و ارگانها موظفند پس از اعلام اداره کل راه و شهرسازی اراضی مازاد خود را برای تامین مسکن در اختیار اداره مذکور قرار دهند.

وی با اشاره به قانون جهش مسکن بر لزوم همکاری جدی همه دستگاهها وارگانها در کمک به موفقیت این طرح عظیم تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه تامین زمین های طرح جهش تولید مسکن از طریق شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، اراضی نیازمند تغییر کاربری در کمیسیون‌های ماده پنج، اراضی نیازمند الحاق به محدوده شهری و اراضی برای شهرک سازی جهت رفع نیاز سالانه به مسکن مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این اداره کل همسو با سیاست های وزارت راه و شهرسازی بخش قابل توجهی از زمین های احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی را در استان تامین نموده است.


عطاءاله اکبری افزود: همچنان نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی و نظامی برای شناسایی اراضی و تحویل آن به دولت برای اجرای هرچه بهتر و سریعتر طرح جهش تولید مسکن هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون افزون بر ۳۰ هزار نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان در محدوده ۱۳ شهر تحت پوشش این اداره کل اقدام به نام نویسی کرده اند که پیش بینی می شود تا پایان مهلت قانونی نام نویسی یعنی ۱۵ آذرماه به ۸۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پس از نام‌نویسی اولیه متقاضیان و مقارن با پایان مهلت، پالایش اطلاعات انجام می شود تا افراد واجد شرایط دریافت مسکن برای طی مراحل بعد معرفی شوند، اظهار داشت: در سال نخست طرح جهش تولید مسکن پیش بینی می شود ۳۴ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار