کد خبر: ۱۰۱۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 19 December 2021

رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی، گرامیداشت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید میرحسینی شهید شاخص استان طی روزهای 24 و 25 آذرماه در سالن امام علی (ع) شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و در پایان تیم خوزستان بعنوان قهرمانی دست یافت.

 

به گزارش برنا، دکتر سرگزی نماینده مردم حوزه سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رویداد بسیار ارزشمند میزبانی مسابقات کشتی قهرمانی کشور، و سایر میزبانی ها در تراز ملی و جهانی موجب شناختن فرهنگ اصیل و کهن مردمان استان سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور و جهان خواهد شد. این میزبانی ها موجب پیشرفت و توسعه حوزه عمرانی در ورزش، شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های نهفته در ورزشکاران و جوانان استان سیستان و بلوچستان خواهد شد. در جلسات متعدد با وزیر ورزش و جوانان تاکید شده، از ظرفیت و پتانسیل مربیان، داوران و ورزشکاران نخبه و مستعد استان در رده‌های ملی استفاده شود.

وی افزود: تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش و جوانان استان از شمال تا جنوب استان در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار دارد. تلاش‌های اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در برگزاری میزبانی ایده‌آل کشتی فرنگی قهرمانی کشور قابل تحسین بوده و خدا قوت به مدیران و همکاران این مجموعه باید گفت.

رحمدل بامری، معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: استان مرزی سیستان و بلوچستان سرزمین استعدادهای پنهان می باشد که ورزشکاران پر استعداد همچون دانیال شه بخش در بوکس و امید آرامی در رشته کشتی را به جهان معرفی کرده است. تلاش‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در توسعه عمرانی و همچنین معرفی قهرمانان نامی به جهان قابل تحسین است، و باید قدردان تلاش ها خالصانه و جهادی مدیرکل ورزش و جوانان و همکاران ایشان در جهت برگزاری میزبانی ایده‌آل کشوری بود.

‎ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان، قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان زاهدان گفت: با حمایت های فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در کنار همکاری و تعامل استانداری سیستان و بلوچستان و سایر دستگاه های اجرایی، شاهد برگزاری میزبانی ایده‌آل و چشمگیری در شأن و منزلت ورزشکاران و مردم ورزش دوست این خطه بودیم. بی تردید استعدادها و نخبه‌های ورزشی در سراسر استان سیستان و بلوچستان در اینگونه میزبانی ها شکوفا و پای به میادین ملی و بین‌المللی خواهند گذاشت.

هادی عامل گزارشگر تلویزیون گفت: اکثر کشتی گیران جوان این فرصت را داشتند که خود را در این مسابقات نشان بدهند و بهترین فرصت برای این کشتی گیران است. البته باید بگویم مسئولان هئیت کشتی سیستان و بلوچستان با امکانات کمی که داشتند واقعا تلاش کردند تا این مسابقات را برگزار کنند . این ها نشان می دهد که با عشق و علاقه میزبانی این مسابقات را گرفته اند و می خواهند خودشان را نشان دهند.

دانیال شه بخش بوکسور استان سیستان و بلوچستان و دارنده اولین مدال جهانی تاریخ بوکس ایران گفت: میزبانی کشتی نشان داد که می توانیم میزبانی های دیگر هم داشته باشیم. سیتان و بلوچستان پر از نابغه است و همیشه درخشیده اند و مطمین باشید که از این ورزشکاران بیشتر خواهید شنید. این اتفاق بزرگی است که میزبانی کشتی را که رشته ای پر مدال است بگیریم و خودمان را ثابت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار