استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تخلیه آب باران از محله‌های کُنارک باید با سرعت بیشتری انجام شود گفت: امیدواریم با افزایش پمپ‌های کف‌کِش بزرگ‌تر و با دِبی بالا بتوانیم هرچه سریع‌تر کار تخلیه آب از محله‌ها و خانه‌ها را به اتمام برسانیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 05 January 2022

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گوی زنده با شبکه خبر اظهار داشت: تقریبا طی چهار روز اخیر بیش از ۳۳۰ میلی‌متر بارش باران در این منطقه از سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

به گفته وی، همزمان با بارش‌های نخستین گروه‌های جهادی، شهرداری و همه مجموعه‌های کمیته بحران تلاش کردند تا آب معابر را تخلیه کنند و کارهم به خوبی پیش می‌رفت، اما از روز گذشته تا کنون بارش جدیدی داشتیم که اعلام شد طی ۲۰ دقیقه ۱۲۰ میلی‌متر باران در کنارک باریده است و تقریبا همه خانه‌ها در آب هستند و در همین راستا تلاش کردیم چادرهای موقتی را فراهم و اهالی را  به این چادرها منتقل کنیم، اما بسیاری از مردم هم تمایلی ندارند بیرون از خانه خود ساکن شوند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر کار تخلیه آب از خانه‌هایشان به اتمام برسد.

مدرس خیابانی افزود: تقریبا همه گروه‌های مقابله با بحران، شهرداری، فرمانداری کُنارک، شهرداری کلان‌شهرهایی همچون مشهد درحال کمک هستند تا آب از معابر و خانه‌ها تخلیه شود.

وی تاکید کرد: حجم آب بیش از میزانی است که انتظار می‌رفت.

استاندار در خصوص اسکان اضطراری مردم گفت: تمامی مناطقی که قابل اسکان بود همچون مدرسه‌ها، مساجد و چادرهای امدادی مهیا شده است و بسیاری از مردم در این مکان‌ها اسکان داده شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پمپ‌های متعددی برای تخلیه آب وصل شده اما توان این پمپ‌ها کم است و به پمپ‌های بزرگتری نیاز داریم البته گروه‌هایی از شهرداری تهران در مسیر کنارک هستند و امیدواریم با کمک همه گروه‌ها بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. ابتدا باید آب معابر تخلیه شود، درغیر اینصورت نمی‌توانیم آب خانه‌ها را تخلیه کنیم.

وی افزود: به نظرم بیشترِ آب باران در چهار محله کُنارک که حالت گودال‌مانند دارند جمع شده است.

مدرس خیابانی در خصوص مشکلات روستاها هم گفت: برق و راه برخی روستاها قطع شده است و متولیان امر در تلاشند که این مشکلات را حل کنند. در شهرستان کُنارک که یک شهرستان ۵۰ هزار نفری است حدود ۲ هزار خانوار درگیر آبگرفتگی خانه‌هایشان شده‌اند.

رییس مدیریت بحران استان در پاسخ به این سوال که آیا مواد غذایی فراهم شده یا خیر بیان داشت: سلامتی خانواده‌ها و تخلیه آب برای ما حائز اهمیت است، تلاش می‌کنیم که ابتدا مردم اسکان پیدا کنند و آب تخلیه شود و همزمان غذا هم تامین می‌شود. از سه روز گذشته غذای گرم در شهرستان کنارک در حال توزیع است. پتو و وسایل اضطراری اسکان موقت، تامین شده است.

استاندار در رابطه با وضعیت آب ورودی پشت سدهای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تقریبا حجم مخازن سدها تکمیل شده است و امیدواریم بارش‌های بعدی که برای پنجشنبه پیش‌بینی شده به این شدت نباشد و اگر بارش‌ها به شدت روزهای اخیر باشد حتما سدهای جنوب استان سرریز خواهند کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار