کد خبر: ۱۰۳۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ 28 February 2022

امام جمعه موقت تهران گفت: برخورد سیاسی با مسئله ولایت فقیه اصلا جایز نیست بلکه ولایت فقیه بالاتر و فراتر از قانون و… است چرا که مسائل اعتقادی را نمی توان با قانون کسب نمود.

آیت‌الله صدیقی: برخورد سیاسی با مسئله ولایت فقیه جایز نیست

به گزارش فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی طی سخنانی در مراسم شام شهادت حضرت امام موسی بن جعفرعلیه السلام درحرم بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام هادی قوم و یکی از مربیان و متصرفان در نفوس مستعده می‌باشند که گوهرهای پاک را با جذبه ولایت جذب و به مقاصد اعلا می‌رسانند و شان حضرت شان هدایت تشریعی، تکوینی ، اخلاقی، عرفانی و عملی به کار خیر است.

وی افزود: درب‌های خیر و رحمت را امام هفتم(ع) برای بندگان باز می‌کنند و افرادی که اهلیت داشته باشند می توانند بهره کافی برند و آنچه که در اسلام و ادیان الهی دارای درجه اولویت است کسب توحید و معرفت نسبت به الله و زدودن غبار شرک از جان هاست و اعتقاد به وحدانیت خدا و رسالت انبیاء و اعتقاد و باور یقینی است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: به صراحت قرآن کریم عبودیت مقدمه یقین است و این یقین لوازمی دارد که رسالت از لوازم توحید است.

صدیقی تاکید کرد: نظام امامت اثنی عشری یک حقیقت کامل است و نمی توان آن را از همدیگر تفکیک کرد و ائمه در حقیقت قرآن ناطق هستند و انکار هر یک از ائمه معصومین انکار کل حقیقیت انبیاء از اول خلقت است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: برخورد سیاسی با مسئله ولایت فقیه اصلا جایز نیست بلکه ولایت فقیه بالاتر از این مسائل است و فراتر از قانون و… است چرا که مسائل اعتقادی را نمی توان با قانون کسب نمود.

وی افزود: باید نسبت به تبیین ولایت فقیه در جامعه غبارزدایی نمود چرا که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: طبق فرموده امام موسی بن جعفر علیه السلام اگر کسی طالب آخرت باشد دنیا آن شخص را طلب خواهد نمود.

صدیقی یادآور شد: هیچگاه خداوند بندگان خود را فراموش نخواهد کرد و افکار پلید مادی گرایان متعارض با آیات قرآن است و این مسئله تکلیف حوزه های علمیه را در خصوص پاسخگویی به شبهات و حفاظت از کیان تشیع بیشتر خواهد کرد.

این شخصیت حوزوی تاکید کرد: حضرت موسی بن جعفر علیه السلام با تربیت نیروهایی همچون علی بین یقطین توانست مجاهدت نماید و از این طریق به شیعیان کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام به علی بین یقطین سفارش می فرمودند مشکل شیعیان را حل نما و منت هم نگذار و مراجعان را کرامت کن.

صدیقی افزود: مسئولین مملکت بدانند اگر به سفارشات حضرت موسی بن جعفر علیه السلام که به علی بن یقطین توصیه می نمودند، عمل کنند می توانند سعادت دنیا و آخرت را خود را تضمین کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: گاهی یک گناه کوچک باعث می شود خداوند توفیق عبودیت را از انسان بگیرد و اتصال انسان از درگاه الهی منقطع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار