کد خبر: ۱۰۳۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ 03 March 2022

دیجیاتو نوشت: کوییک و پژو ۲۰۶ دو هاچبک نسبتا اقتصادی هستند که البته حالا در بازار آزاد قیمت چندان پایینی هم ندارند و در روزگار فعلی به رقبای اصلی همدیگر در کشورمان تبدیل شده‌اند. یکی نماینده سایپاست و دیگری لژیونری است که از فرانسه آمده اما حالا دیگر می‌شود گفت تابعیت ایرانی دارد. در این مقاله با دیجیاتو همراه باشید تا به مقایسه کوییک اتوماتیک پلاس با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بپردازیم و کلیه مزایا و معایب این دو هاچبک تولید داخل را در قیاس با یکدیگر به اطلاع شما برسانیم تا درنهایت ببینید که پژو ۲۰۶ ارزش خرید بالاتری دارد یا کوییک اتوماتیک پلاس؟

مقایسه کوییک اتوماتیک پلاس با پژو 206 تیپ 2

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کوییک اتوماتیک پلاس از نظر ظاهری

در بحث طراحی ظاهری حدس می‌زنیم که نتیجه کار تا حد زیادی از همین ابتدا مشخص باشد؛ چراکه پژو ۲۰۶ با وجود عمر بالا، همچنان جذابیت‌های بصری بیشتری ارائه می‌دهد و در برابر محصول سایپا خودرویی زیباتر است. البته کوییک اتوماتیک پلاس هم توانسته المان‌های اسپرت و نسبتا گیرایی را در قیاس با تولیدات داخلی در خود به نمایش بگذارد و امروزه موردپسند بسیاری مشتریان قرار گرفته است. درمجموع می‌شود گفت هر دو خودرو طراحی قابل قبولی دارند اما طرفداران پژو ۲۰۶ پرشمارتر هستند.

پژو 206

در مورد طرح کابین اما فاصله بیشتری بین این خودروها احساس می‌شود و مسلما پژو ۲۰۶ از داشبورد و نمای داخلی به نسبت جذاب‌تری برخوردار است. ضمنا سطح کیفی متریال داخلی پژو ۲۰۶ نیز نسبت به کوییک برتر است.

اما نقطه قوت اصلی کابین کوییک اتوماتیک پلاس نسبت به فضای داخلی ۲۰۶ ، ردیف دوم جادارتر آن است؛ به نحوی که حداقل دو نفر می‌توانند به‌راحتی درون صندلی‌های عقب این خودرو جا بگیرند. این در حالی است که فضای عقب ۲۰۶ کاملا محدود است و به‌ویژه از لحاظ فضای پاها و زانوها، سرنشینان حاضر در این بخش هاچبک فرانسوی محدودیت‌های بیشتری را احساس خواهند کرد.

همچنین صندوق عقب پژو ۲۰۶ معادل ۲۴۵ لیتر فضا در دسترس می‌گذارد و این رقم برای کوییک اتوماتیک پلاس برابر ۲۲۵ لیتر است که نشان از برتری جزیی ۲۰۶ دارد.

مقایسه فنی کوییک اتوماتیک پلاس و پژو ۲۰۶ تیپ ۲

شاید تصور کنید که پژو ۲۰۶ از لحاظ فنی نسبت به کوییک برتری داشته باشد اما باید بدانید که این طور نیست. کوییک اتوماتیک پلاس از موتور ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری به قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر استفاده می‌کند و یک گیربکس سی وی تی اتوماتیک را به منظور انتقال قدرت به سوی چرخ‌های جلو به کار گرفته است. این در حالیست که پژو ۲۰۶ به موتور ۱۳۶۰ سی سی به قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌ متر مجهز است و از گیربکس ۵ دنده دستی برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بهره می‌برد.

موتور کوییک

شتاب صفر تا صد کوییک اتوماتیک پلاس به دلیل وجود گیربکس سی وی تی در مقایسه با نسخه دنده‌ای این خودرو کمی کندتر شده و حدود ۱۳.۵ ثانیه برآورد می‌شود. شتاب ۰ -۱۰۰ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز حوالی ۱۴.۱ تا ۱۴.۵ ثانیه اعلام شده که درمجموع نشان از توانایی فنی تقریبا بهتر کوییک اتوماتیک پلاس نسبت به رقیب فرانسوی خود دارد.

مقایسه کوییک .و پژو 206

 در مورد کیفیت سواری هم باید گفت که وضعیت هر دو خودرو تقریبا نزدیک به هم برآورد می‌شود و از لحاظ هندلینگ و پایداری نمره بالایی به آنها داده نمی‌شود؛ اما به هر حال در مصارف شهری این دو خودرو می‌توانند پایداری و هندلینگ متقاعدکننده‌ای ارائه دهند. ضمنا سیستم تعلیق پژو ۲۰۶ و کیفیت سواری آن تا حدی لذت‌بخش‌تر از کوییک به نظر می‌رسد و می‌تواند رضایت بیشتر سرنشینان را به دنبال داشته باشد. اما در بحث چابکی و شتاب وضعیت کوییک اتوماتیک پلاس کمی بهتر از رقیب خود است.

همچنین با وجود آنکه هر دو خودرو از لحاظ کشش در سربالایی‌ها دارای محدودیت‌هایی هستند، ولی این مسئله برای کوییک به دلیل استفاده از گیربکس سی وی تی خیلی غیرمنتظره به نظر نمی‌رسد. این در حالی است که پژو ۲۰۶ با وجود استفاده از گیربکس دستی، در سربالایی‌ها محدودیت‌های نسبتا اعصاب‌خردکن‌تری را از خود بروز می‌دهند.

 در جدول زیر کلیه اطلاعات فنی هر دو خودرو به اطلاع شما رسیده است:

نوع خودرو کوییک اتوماتیک پلاس پژو ۲۰۶ تیپ دو
موتور چهار سیلندر تنفص طبیعی -۱.۵ لیتری- ۸ سوپاپ چهار سیلندر – تنفس طبیعی – ۱.۴ لیتری- ۸سوپاپ
توان ۸۷ اسب بخار – ۱۲۸ نیوتن متر ۷۵ اسب بخار – ۱۱۸ نیوتن متر
گیربکس اتوماتیک CVT پنج سرعته دستی
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۳.۵ ثانیه ۱۴.۱-۱۴.۵ ثانیه
مصرف سوخت (L/100KM) ۷.۶۷ ۶.۴
حداکثر سرعت (KM/H) ۱۷۰
وزن (کیلوگرم) ۱۱۰۵ ۱۰۲۵

مقایسه امکانات

شرکت سایپا به منظور آنکه بتواند کوییک را هر چه بیشتر در دل مشتریان جا کند، تجهیزات قابل‌قبول‌تری نسبت به خودروهای مشابه داخلی برای این محصول تدارک دیده که از جمله می‌شود به این آپشن‌ها اشاره کرد:

 کروز کنترل سیستم مالتی مدیا و مسی ۷ اینچی دوربین عقب حسگر پارک عقب سنسور فشار باد تایرها ترمز کمکی دیلایت فرمان برقی با دکمه‌های کنترل، بلوتوث usb ، دیلایت، نشانگر تعویض دنده، ورود بدون کلید استارت دکمه‌ای، تهویه دیجیتال آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ اما از این لحاظ نسبتا دست خالی به نظر می‌رسد و شاخص‌ترین امکاناتش در مواردی مثل دو کیسه هوا، ABS و EBD، ترمز کمکی EBA، شیشه بالابرهای برقی جلو، سنسور پارک عقب، بلوتوث و پورت usb، خلاصه می‌شود بنابراین در بخش امکانات و آپشن‌های رفاهی وضعیت کوییک اتومات کاملا برتر از هاچبک ایران خودرو خواهد بود

درنهایت باید کوییک اتوماتیک پلاس بخریم یا پژو ۲۰۶تیپ ۲ ؟

واضح است که اگر یک هاچبک مجهز به گیربکس اتوماتیک با سطح امکانات رفاهی بیشتر می‌خواهید، کوییک اتوماتیک پلاس انتخاب اول شما در این میان خواهد بود. ضمنا هزینه تعمیرات موتور این خودرو هم نسبت به پژو ۲۰۶ پایین‌تر است و قطعات آن در بازار با قیمت ارزان‌تر ‌پیدا می‌شوند.

مقایسه 206 با کوییک

اما پژو ۲۰۶ پرستیژ بالاتری در جامعه از خود به نمایش می‌گذارد، مصرف سوختش کمتر است، طراحی ظاهری جذاب‌تری دارد و در صورت خرابی جعبه دنده، هزینه تعمیرات کمتری نسبت به گیربکس اتوماتیک سی وی تی روی دست شما خواهد گذاشت. سرویس و نگهداری دوره ای جعبه دنده دستی نیز کاملا کم‌هزینه و ساده‌تر از گیربکس‌های اتوماتیک سی وی تی در طول زمان خواهد بود. درضمن کیفیت عایق‌بندی کابین پژو ۲۰۶ هم کمی بهتر از کوییک است.

کوییک اتوماتیک

 با این تفاسیر و فارغ از طراحی ظاهری، به نظر می‌رسد که در مقایسه کوییک اتوماتیک پلاس با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ، خرید محصول سایپا می‌تواند مزیت‌های بیشتری در پی داشته باشد؛ هرچند که پژو ۲۰۶ هم نقاط قوت مختص خود را دارد و شاید طرفداران سنتی این خودرو خیلی با نتیجه‌گیری ما موافق نباشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار