۲۱ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان در محدوده قطعه چهار و پنج محور مواصلاتی زابل- زاهدان به منظور افزایش ایمنی در حمل و نقل جاده ای همزمان با تعطیلات نوروزی زیر بار ترافیک رفت.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 21 March 2022

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان در محدوده قطعه چهار و پنج محور مواصلاتی زابل- زاهدان به منظور افزایش ایمنی در حمل و نقل جاده ای همزمان با تعطیلات نوروزی زیر بار ترافیک رفت.

عطاء اله اکبری اظهار داشت: از آنجایی که ساخت بزرگراه نقش مهمی در توسعه همه جانبه این استان دارد که تحقق آن منجر به بهبود اقتصاد، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات می شود این اداره کل همزمان با نوروز ۱۴۰۱ علاوه بر زیر بار ترافیکی بردن ۲۱ کیلومتر بزرگراه در محور تراتزیتی زابل - زاهدان عملیات ساخت ۲۷ کیلومتر باند دوم را در قطعه سوم این محور آغاز نمود.

وی تصریح کرد: طول کلی محور مواصلاتی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در حال حاضر ۳۴ کیلومتر باند دوم در این محور توسط این اداره کل در حال احداث است و تنها قطعه دو در مرحله انعقاد قرار داد برای ساخت می ماند که در تلاش هستیم سال آینده این قطعه را بطول ۳۰ کیلومتر به پیمان ببریم.

اکبری با بیان اینکه توسعه‌ هر منطقه براساس ظرفیت‌ های مختلفی صورت می پذیرد که یکی از مهمترین آنها زیرساخت ‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای است، به همین دلیل سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور نیازمند افزایش بزرگراه برای ادامه این فرایند توسعه است، گفت: باید به صورت مداوم و هر سال در حوزه تحت پوشش این اداره کل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه بسازیم تا در طول چهار سال آینده مشکل باند دوم و بزرگراه های استان را حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار