کد خبر: ۱۰۳۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 16 April 2022

به گزارش «تابناک»، "محمدخدادادی بهلولی" در گفت و گو با ایرنا افزود:در قوانین و مقررات جدید پیشنهادی که در حال طی مراحل تصویب هستند افزایش مجازات ها شامل افزایش جریمه ها به میزان حداقل 3 و حداکثر 5 برابر، حبس فرد متخلف و ابطال جواز کسب وی در صورت تکرار تخلف نیز لحاظ شده است.

وی ادامه داد: هرگونه استفاده از تعرفه های انرژی یارانه ای مانند تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری برای استخراج رمزارز ممنوع است.

مجری طرح تامین برق مراکز رمز ارز توانیر گفت: سوءاستفاده از برق یارانه ای برای استخراج رمزارز باعث افت کیفیت برق و آسیب رساندن به لوازم الکتریکی همسایگان مانند تلویزیون، یخچال، کولر و ... می شود.

خدادادی افزود:همچنین با توجه به اینکه ماینرها به صورت 24 ساعته روشن بوده و مصرف برق بسیار بالایی دارند، این عمل خلاف قانون باعث محدودیت در تامین برق سایر مشترکان در ایام گرم و سرد سال می شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل در صورت کشف تخلف، اولا، همه ماینرها توسط پلیس توقیف می شود. دوما، جریان برق مشترک متخلف قطع می شود. سوما، جریمه های سنگین از متخلف اخذ می شود و در نهایت پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال می شود.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است. رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

به استناد تخمین مراجع بین المللی( Cambridge، ۲۰۲۱) در حال حاضر متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت کوین در حدود برابر ۹۶ میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که این مقدار از مصرف سالانه برق در کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار