کد خبر: ۱۰۵۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ 15 June 2022

ایسنا نوشت : سعیدی در تذکر دیگری به رئیس جمهور بیان کرد: آیا رواست که منطقه آزاد چابهار به عنوان پیشران توسعه مکران طی ۶ ماه بدون مدیرعامل باشد حال اینکه قرار بود این بنگاه اقتصادی محرک اقتصاد ملی و فراملی بوده و اکنون حتی از پرداخت حقوق کارکنان خود بازمانده است. وزیر اقتصاد و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تا چه زمانی می خواهید فرصت سوزی کنید؟

معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکر شفاهی گفت: بند (ت) تبصره یک ماده یک قانون جوانی جمعیت با روح قانون و منویات مقام معظم رهبری و اصل عدالت در تضاد است. چگونه همه ملت ایران از مزایای این قانون بهره مند شوند اما مردم سربلند سیستان و بلوچستان از این نعمت بی بهره هستند؟ اکنون که طرح دو فوریتی حذف این تبصره در دستور مجلس قرار گرفته با رأی قاطع و انقلابی خود به آن، عدالت علوی را اجرایی کنید.

وی در تذکر دیگری به رئیس جمهور بیان کرد: آیا رواست که منطقه آزاد چابهار به عنوان پیشران توسعه مکران طی ۶ ماه بدون مدیرعامل باشد حال اینکه قرار بود این بنگاه اقتصادی محرک اقتصاد ملی و فراملی بوده و اکنون حتی از پرداخت حقوق کارکنان خود بازمانده است. وزیر اقتصاد و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تا چه زمانی می خواهید فرصت سوزی کنید؟

سعیدی در تذکری به وزارت نفت، اظهار کرد: مسئولان تهران نشین فرافکنی نکنید. زمانی که جمعیت چابهار تنها یک چهارم میزان جمعیت کنونی بود از جایگاه های سوخت بیشتری برخوردار بود اما اکنون براساس آمار رسمی استانداری ۸۵ درصد سوخت قاچاق استان از خارج استان می آید. شمایی که انگ قاچاق به مردم سیستان و بلوچستان می زنید قاچاقی خودتان هستید.

 

نماینده چابهار : شمایی که انگ به مردم سیستان و بلوچستان می زنید، خودتان قاچاقچی هستید

این نماینده مجلس در تذکری دیگری بیان کرد: اکنون که وزارت آموزش و پرورش، معلمان خرید خدمات، حق التدریسی های بعد از سال ۹۱ و فرهنگیان طرح مهرآفرین را فراموش کرده مجلس برای تبدیل وضعیت این عزیزان اقدام کنید. تا چه زمانی این بزرگواران شرمنده خانواده های خود باشند؟ آئین نامه رتبه بندی با قانون مصوب مجلس سازوکار نیست؛ با آبروی معلمان بازی نکنید.

سعیدی در تذکری به وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، گفت: کمبود پزشک و معلم در مناطق محروم سیستان و بلوچستان بیداد می کند و تنها راه حل قطعی آن افزایش سهمیه ورودی داوطلبان بوم شهرستان برای دانشگاه علوم پزشکی و فرهنگیان است. چگونه دانش آموزان مناطق محروم با دانش آموزان منطقه یک زاهدان رقابت کنند؟ تا چه زمانی باید از دردهای بی پایان بیماران چابهاری و نیک شهری سخن بگویم؟ چرا معاونان شما یک سفر تشریف نمی آورند تا ببینند مردم در بیمارستان ها چه می کشند؟ سیستان و بلوچستان همیشه پشتیبان کشور، نظام و ولایت بوده، هست و خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار