تکمیل ۴۷ درصدی پنج هزارو ۲۵۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از تحقق امیدها برای خانه‌دارشدن مردم این استان طی سالجاری خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 18 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان، خانه داشتن مهم است آنقدر مهم که اگر نداشته باشی و سقف بالای سرت اجاره‌ای باشد وجودت می‌شود ترس و استرس از فرارسیدن پایان ماه و نداشتن کرایه و افزایش قیمت‌ها از اسباب‌کشی‌ها و حکم‌های تخلیه از بنگاه به بنگاه رفتن و خسته و ناامید برگشتن از برنامه‌ریزی سرماه و حقوقی که کافی هزینه‌ها نیست.

اما برای رفع این استرس‌ها و نگرانی‌ها دولت‌ها از سال‌های گذشته تا کنون طرح‌های ساخت مسکن متعددی را دنبال کردند طرح‌هایی با اسم‌هایی مختلف و هدفی یکسان تا به خانه‌دار شدن و مستاجر نبودمان کمک کند.

یکی از این طرح‌های جدید و فراگیر در دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است که قرار است با عزم مسوولان در جنوب شرقی کشور، سیستان و بلوچستانی‌ها را امسال به پنج هزارو ۲۵۱ واحد برساند و بشود یکی از طرح‌های نیمه تمامی که با تمام شدنشان بار گرانی از دوش خیلی‌ها برداشته و به گفته مسوولان سیستان و بلوچستان علاوه بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه، بخش‌های مختلف صنعت در این استان را فعال و برای سه هزار نفر هم شغل ایجاد کند.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن این استان در قالب ساخت پنج هزارو ۲۵۱ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش‌از ۴۷ درصد و با گردش مالی بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان می‌شود.

عطااله اکبری ادامه داد: همچنین در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۸ نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان اقدام به نام نویسی کرده‌اند که این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح، زمین برای اجرای چهار ساله طرح را تامین کرده است بطوری که در صدر استان های برتر کشور در این زمینه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی این استان رتبه نخست عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را در بین استان های کشور از آن خود کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از کسب رتبه دوم این استان در تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: این طرح علاوه بر رونق اشتغال و مهار نرخ بیکاری موجبات بهبود وضعیت اقتصادی در استان به ویژه در حوزه صنعت ساختمان‌سازی را فراهم می سازد.

سیستان و بلوچستان رتبه دوم تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن کشور

برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مهم ترین اقدم همین تامین زمین است که سیستان و بلوچستان در این زمینه به خوبی پیش رفته و این استان را به وعده تمام شدن پنج هزارو ۲۵۱ واحد طی سالجاری نزدیکتر کرده است.

در همین ارتباط مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت بیش از ۱۱۱ هزار واحد مسکونی از اراضی موجود، تغییر کاربری، مازاد دستگاه ها و الحاق تامین شده است که اراضی بیش از نیاز استان در افق چهار ساله اجرای طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار