آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: از همه عزیزان تلاشگر و زحمتکش در این قوه که در ایجاد امنیت و تامین ارزشهای انقلاب در تمام نقاط و ابعاد کشور فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنیم. با تقدیر از مجاهدت عزیزان ما، امنیت خود و هویت انقلاب جامعه را مرهون زحمات ریاست محترم این قوه و متولیان آن می‌دانیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق اخلاص در عمل و خدمت را به عنوان سرمایه‌ای لایزال به همه ما عنایت کند.

وی افزود: در میان وجود نازنین ائمه اطهار(ع)، پس از حضرت سیدالشهدا(ع)، زیارت هیچ امامی به اندازه امام رضا(ع) موردتوصیه و تاکید قرار نگرفته است. بارزترین مصداق این تاکیدات از وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) است که افزون بر ۱۲۰ سال پیش از تولد امام رضا(ع)، نه فقط شیعیان بلکه عموم مسلمانان را به زیارت قبر بضعه‌النبی در سرزمین طوس دعوت می‌کنند و در حدیث نبوی، بضعه با اینکه به معنای پاره تن ترجمه می‌شود، اما در حقیقت به معنی سرمایه است. لذا وجود نازنین فاطمه زهرا(س) و امام رضا(ع) دو سرمایه شجره طیبه امامت و ولایت معرفی شده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر وجود نبی مکرم اسلام(ص)، امام صادق(ع) نیز پیش از ولادت حضرت رضا (ع) بر زیارت مضجع منور ایشان تاکید می‌کرد و این سلسله احادیث متواتر ادامه دارد تا سرانجام در حدیث صریح از وجود نازنین موسی بن جعفر(ع)، زیارت این حرم مقدس با اجر ۷۰هزار حج مقبول همتراز دانسته شده و سپس در حدیثی از جانب امام رضا(ع) نقل شده که خود حضرت، اجر زیارت این مضجع مطهر را با اجر هزار حج مقبول برابر می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاکیدات مکرر و صریح بر زیارت امام رضا (ع) دلالت بر این دارد که نه فقط خراسان رضوی بلکه سرتاسر ایران اسلامی سرزمین امام رضا (ع) است، تصریح کرد: در روایت آمده که بعد از یکی از غزوات، یکی از یاران پیامبر(ع) به حضرت عرض کرد که اصحاب شما در این جنگ رشادت و پایمردی‌های فراوانی از خود نشان دادند، اما نبی مکرم اسلام (ص) در پاسخ فرمودند که اینها اصحاب من بودند اما من بر برادران خود درود می فرستم؛ همان افرادی از امت من که در آخرالزمان زندگی می کنند، مرا ندیده و معجزات مرا درک نکرده اند اما به نوشته ای ایمان می آورند و برای برپایی اسلام و دفاع از دین خدا، با جان و مال و آبرو ایثار می کنند.  

وی تاکید کرد: تاکید اولیای الهی بر زیارت مضجع مطهر رضوی در سرزمین خراسان به این دلیل است که ائمه اطهار پیش‌بینی می‌کردند که این سرزمین در آینده، کشور پیامبر(ص)، قرآن و اسلام می‌شود و به همین دلیل، یقیناً انقلاب عظیمی که مردم ما آن را به پیروزی رساندند و بیش از ۴۰ سال بر محافظت از اساس آن ایستادگی دارند، موردتوجه پیامبر اکرم (س) و اهل بیت (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، علم‌الهدی بیان کرد: تنها کشوری که به معنای واقعی کلمه، مدیریت اسلامی در آن اجرا می شود، جمهوری اسلامی ایران است. در دنیای اسیر مدرنیته که همه پرسی استقلال ایالت تگزاس در آمریکا و انحلال کابینه دولت رژیم صهیونیستی، سرآغاز فروپاشی جهان پسامدرنیسم است، ایران اسلامی در اوج اقتدار است و مسئولان در این کشور با مردم ممزوج و مانوس هستند.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که شیوه مدیریت دینی در آن درحال اجراست و انقلاب اسلامی به جهان نشان داده که می‌توان یک کشور را مبتنی بر حکم دین خدا مدیریت کرد. البته مشکلاتی هم در حوزه اجرا و مدیریت وجود دارد که قطعاً می‌توان با استعانت از آموزه‌های دینی، نسبت به حل این مشکلات هم اقدام کرد و اگرچه تحولات اقتصاد جهانی به همراه برخی ناکارامدی‌ها و چپاول عده‌ای دلال و سودجو شرایط معیشتی مردم را سخت کرده، اما سرافرازی نظام ما موضوعی است که توسط پیغمبر اکرم‌(ص) پیش‌بینی می‌شد و ائمه اطهار(ع) به وقوع آن دلگرم و امیدوار بودند.

امام جمعه مشهد با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر ضرورت همدلی مردم و مسئولان، ابراز کرد: القای بی‌آیندگی، بن‌بست و ناتوانی مسئولان در اداره کشور، از جمله کارهایی است که بدخواهان ایران انجام می‌دهند و هرکس که ایمان مردم را تضعیف و آن‌ها را نسبت به تلاش‌های مسئولان بی‌اعتماد و بدبین کند، دانسته یا نادانسته به سود دشمن کار می کند.

علم‌الهدی ادامه داد: در این شرایط، تکلیف انقلابی ایجاب می‌کند که منویات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد و لذا درست نیست که در روز چهارشنبه فرمایشات رهبر معظم انقلاب منتشر شود، اما یک رسانه مطبوعاتی انقلابی، تیتر یک شماره آن روز را به یک مصاحبه غیرمرتبط با فرمایشات رهبری اختصاص بدهد. اگرچه این یک اقدام نادانسته بود، اما درهرحال مصداق جفا در حق ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در انتها ابراز امیدواری کرد: موضوعی که امام رضا(ع) بیش از هرچیز بر آن تاکید داشتند، مسئله ولایتمداری بود. به این معنا که مردم دنبال امام راه بیفتند و پیرو خط او باشند  زیرا اگر این تبعیت مطلق از شجره امامت وجود داشته باشد، جامعه در مسیر تعالی پیش خواهد رفت. از خداوند متعال می‌خواهیم که نقطه تحقق آرمان های معصومین را با فرج امام زمان (عج) مصادف بگرداند و ارواح طیبه امام و شهدا را از پایمردی این ملت در پای خیمه انقلاب و نظام راضی و خشنود بگرداند.