به گزارش الف، سابقه فساد و رسوایی‌هایی همچون دزدی و فرار از خدمت و خودکشی و به ویژه ناهنجاری‌ها و تجاوزات جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی موضوعی است که از دهه‌ها قبل به طور مداوم تبدیل به یکی از معضلات اسرائیل شده است. با وجود تلاش مقامات صهیونیست جهت سرپوش گذاشتن بر این رسوایی‌ها اما همواره اطلاعاتی از آن فاش می‌شود.

در این میان بحث انحرافات و تجاوزات جنسی در ارتش اسرائیل طی یک دهه گذشته به شکل پررنگ‌تری در رسانه‌ها مطرح شده است. برای بررسی این مطلب در ابتدا به استفاده جنسی از زنان در ارتش و سایر نهادهای رژیم صهیونیستی می‌پردازیم. در سال 2012 بود که سربازان زن در ارتش اسرائیل تصاویری نیمه برهنه و زننده از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و بعد از آن انتشار کلیپ‌های غیراخلاقی از آنها در رسانه‌های داخلی و خارجی به ویژه رسانه‌های غربی به شکل قابل توجهی گسترش یافت.

مقامات صهیونیست درحالی که ادعا می‌کردند از این اقدام نظامیان زن خود خشمگین بوده و آنها را مجازات می‌کنند اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از این رفتار آنها انجام ندادند. پژوهشگرانی که در زمینه انحرافات جنسی در نهادهای نظامی و جاسوسی اسرائیل تحقیق می‌کنند بر این باورند که تل‌آویو از زنان برای ارائه چهره‌ای متفاوت از ارتش و سرویس‌های جاسوسی خود به ویژه موساد و پیشبرد اهداف خود در این زمینه استفاده ابزاری می‌کند.

در جریان این تحقیقات مشخص شد که مقامات صهیونیست نه تنها مشکلی با انتشار تصاویر و کلیپ‌های غیراخلاقی از سربازان زن ندارند بلکه این یک سیاست برنامه‌ریزی شده در ارتش اسرائیل است و همچنین یک رابطه همکاری میان این ارتش با رسانه‌های غیراخلاقی غربی وجود دارد.

ماموریت این رسانه‌ها که اغلب در آمریکا مشغول فعالیت هستند ارائه تصویری شهوت‌آلود از نظامیان زن اسرائیلی است تا اذهان عمومی را از چهره جنایتکار ارتش اسرائیل منحرف کند، به طوری که گزارش‌های تصویری متعددی با عناوینی همچون زنان زیبای ارتش اسرائیل در این رسانه‌ها منتشر می‌گردد.

این زنان همچنین در سرویس‌های جاسوسی همچون موساد ماموریت تحریک جوانان عرب و کسب اطلاعات حساس از آنها در کشورهایشان را دارند و یکی از بازوهای مهم موساد به شمار می‌روند. اما هم‌زمان با این انحرافات گزارش‌های بسیاری از افزایش میزان جرم و جنایت و تجاوزات جنسی در ارتش اسرائیل نیز منتشر می‌شود. به طوری که از سال 2010 تاکنون اخبار تجاوز جنسی در ارتش اسرائیل تبدیل به یک سریال تکراری شده است.

در همین راستا اخیرا رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که میزان تجاوز جنسی در ارتش در سال‌های 2020 تا 2022 به طرز چشمگیری افزایش یافته است.  روزنامه یدیعوت آحارانوت در این زمینه گزارش می‌دهد که تاکنون بیش از 1500 مورد تجاوز جنسی در ارتش اسرائیل گزارش شده اما مقامات تنها به 31 مورد رسیدگی کرده‌اند. در سال 2020 ، 26 مورد آزار جنسی در ارتش اسرائیل گزارش شده بود و این میزان در سال 2021 به 46 مورد رسید. البته منابع صهیونیستی اعلام کردند که این تعداد تنها مربوط به آن دسته تجاوزات جنسی است که قربانیان شکایت خود را ثبت کرده‌اند و بیشتر آمار مربوط به این تجاوزات بدون شکایت طرف‌های مربوطه پنهان می‌ماند.

«رام بن باراک» رئیس کمیته کنست رژیم صهیونیستی در این زمینه می‌گوید:  باید اعتراف کنم که این یک پدیده خطرناک و تهدید کننده است، ارتش اسرائیل باید چاره‌ای برای این اقدامات پیدا کند.

همچنین اطلاعات نشان می‌دهد که سربازان زن ارتش رژیم صهیونیستی همواره توسط افسران بالارتبه مورد اهانت و آزارهای کلامی قرار گرفته و مسئولان ارشد ارتش در صحبت‌ با آنها از الفاظ رکیک و زننده با معانی جنسی و غیراخلاقی استفاده می‌کنند.

علاوه بر آن افسران و فرماندهان ارتش اسرائیل به محض ورود سربازان زن به ارتش با آنها درباره روابط جنسی صحبت می‌کنند و در صورتی که نظامیان زن خواسته مسئولان عالی رتبه را رد کنند مورد تجاوز قرار می‌گیرند. 

ژنرال «شای الباز» از فرماندهان نیروی دریایی ارتش صهیونیستی از جمله مقامات نظامی اسرائیل است که بعد از متهم شدن به رسوایی‌های جنسی و تجاوز به زیردستانش مجبور به استعفا شد. سرهنگ «اوفک بوخاریس» فرمانده تیپ گولانی در ارتش اسرائیل در جولای 2006 متهم به آزار جنسی 16 سرباز و افسر زن شد. «عاطف زاهر» دیگر افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی است که به ده‌ها دختر جوانی که سه سال دوره خدمت نظامی اجباری خود را زیر دست او گذرانده‌اند تجاوز کرده بود. وی در بدو ورود سربازان زن به ارتش همچون کالا آنها را انتخاب و از روش‌های متعدد برای برقراری روابط غیراخلاقی برای آنها استفاده می‌کرده است.

این درحالی است که بارها مواردی از خودکشی و عدم تمایل زنان برای خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی به ثبت رسیده اما با این وجود توجهی به درخواست آنها نمی‌شود. وبسایت خلیج‌آنلاین نیز با انتشار گزارشی در همین زمینه اعلام کرد، ارتش اسرائیل تنها ارتش دنیاست که از سال 1956 اقدام به استخدام اجباری زنان کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش می‌دهند که این شرایط موجب شده تا میزان ابتلا به مواد مخدر و استفاده از مشروبات الکلی به طرز وحشتناکی در میان سربازان زن ارتش اسرائیل افزایش پیدا کند و همه ساله گزارش‌های متعددی درباره افسردگی و خودکشی آنها به ثبت می‌رسد.