کد خبر: ۱۰۵۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 23 July 2022

فرماندار کنارک با اعلام آخرین جزئیات اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور و وزرای دولت سیزدهم به کنارک از اختصاص اعتبار برای تکمیل اسکله کنارک، تکمیل بخش هایی از پروژه فاضلاب و ساماندهی آبهای سطحی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دی ماه سال گذشته بود که سیل کنارک را زیر آب فرو برد و تقریباً تمام خانه های شهر را غرق کرد، در پی آن سیل، وزیر نیروی دولت سیزدهم در حالی که همه شهر را آب فرا گرفته بود به کنارک سفر کرد که در پی این سفر اعتباراتی برای این شهرستان در زمینه فاضلاب و هدایت آبهای سطحی، در نظر گرفته شد، همچنین پیش از آن آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت نیز طی سفری به سیستان و بلوچستان، در جریان معضلاتی که برای صیادان در شهرستان کنارک وجود داشت قرار گرفت که این سفر وی مصوباتی برای صیادان کل استان داشت.

فرماندار کنارک درباره این مصوبات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مصوبات سفر رییس جمهور ۱۰ میلیارد تومان به اسکله کنارک تعلق گرفته که این اعتبار تحویل شیلات استان داده شده است.

عبدالغفور حوت بیان کرد: شیلات سیستان و بلوچستان برای این موضوع در حال تقسیم بندی کار است که بر این اساس ابتدای امر ۲ دستگاه پمپ مکنده مخصوص آتش نشانی برای حوادث آتش سوزی، که به صورت سیار روی قایق‌ها نصب می شوند، برای اسکله کنارک تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: هر کدام از این دستگاه ها بیش‌از یک میلیارد تومان قیمت دارند و بقیه اعتبارات رسیده نیز برای تجهیز، تأمین روشنایی و ترمیم اسکله که آسیب دیده بود به کار گرفته می شود.
فرماندار کنارک در زمینه سفر وزیر نیرو نیز افزود: برای پروژه فاضلاب شهر کنارک سه ایستگاه داریم که یکی تکمیل شده و دومی هم طی یک ماه آینده همه کارهایش تمام و تجهیزاتش تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ایستگاه سوم نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که مشکل زمین آن به تازگی حل شده و این ایستگاه نیز به زودی عملیاتی خواهد شد که با اجرایی شدن آنها، همزمان شبکه های فاضلاب نیز تکمیل می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۱ دیگر در زمینه فاضلاب، شهر کنارک هیچ مشکلی نخواهد داشت. 

حوت ادامه داد: برای قسمت اضطراری پروژه آبهای سطحی نیز طبق نقشه مصوب شده، در فاز اول از خیابان امام خمینی (ره) با تخصیص اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی که ۹ میلیارد آن فعلا از منابع استانی و ۱۹ میلیارد تومان بقیه آن هم مربوط به مصوبه بودجه ۴۵ میلیارد تومانی پروژه معابر و جدول گذاری است، شروع شده است.

وی اظهارداشت: در نهایت یک ۱۴۰ میلیارد تومان مصوب ستاد بحران مربوط به سفر وزیر نیرو بود که از وزارت نیرو پیگیر تخصیص آن هستیم که در صورت گرفتن اعتبار به زودی شاهد عملیاتی شدن پروژه آبهای سطحی چابهار نیز خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار