فارغ از قوت گرفتن خیز لاریجانی به سمت پاستور، برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که او نیم نگاهی نیز به انتخابات ۱۴۰۲ مجلس داشته و قرار است در تقسیم کار تیم سیاسی راست میانه نقش پررنگی داشته باشد و همراه با چهره هایی چون آذری جهرمی، سورنا ستاری و عبدالناصر همتی فهرست تهران را تشکیل دهند.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 18 January 2023

روزنامه خراسان نوشت: علی لاریجانی نه تنها به واسطه ورود خبرساز خود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بلکه با سیاست ورزی اش در پساانتخابات باعث شد همچنان به عنوان جدی ترین گزینه در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری شناخته شود.
او پس از رد صلاحیتش در یک جدال جدی با شورای نگهبان و البته فرسایشی، موضوع رد صلاحیت خود را پی گرفت و از سوی دیگر نه به شکل یک کاندیدای انتخاباتی بلکه در قامت یک رجل سیاسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کوچک ترین حرکت ها، فعالیت ها و مصاحبه های خود را با رسانه ها به اشتراک می گذارد. همین اقدامات اوست که باعث شده رسانه ها و فعالان سیاسی بیش از هرچهره دیگری؛ او را مهم ترین چهره سیاسی کشور در قبال گزینه اردوگاه اصولگرایی در انتخابات آینده بدانند.

در همین باره و در راستای همین گمانه زنی ها اقتصادنیوز در گزارشی با تیتر «خیز لاریجانی به سمت پاستور ۱۴۰۴» نوشته است: «لاریجانی طی هفته های اخیر و با شدت گرفتن اعتراضات در ایران چند اظهارنظر داشته و تلویحی نقدهایی را به سیستم دولت داری مطرح کرده است. وی انتقاداتی را درباره شیوه مدیریت کشور در برنامه‌ شبکه یک به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی مطرح کرد که شائبه ها را درباره بازگشت او به عرصه رقابت های انتخاباتی داغ کرد. خاصه آن که برخی اعتدالیون و اصولگرایان میانه رو به تازگی از لاریجانی به عنوان یک گزینه مناسب برای ریاست جمهوری آینده نام می برند.آیا شورای نگهبان در صورت کاندیداتوری لاریجانی بازهم ریسک ردصلاحیت او را به جان می خرد یا این بار خود را در معرض نقد رهبری قرار نخواهد داد؟»

از سوی دیگر اما فارغ از قوت گرفتن خیز لاریجانی به سمت پاستور؛ برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که او نیم نگاهی نیز به انتخابات 1402 مجلس داشته و قرار است در تقسیم کار تیم سیاسی راست میانه نقش پررنگی داشته باشد و همراه با چهره هایی چون آذری جهرمی، سورنا ستاری و عبدالناصر همتی فهرست تهران را تشکیل دهند. گمانه ای که بعید به نظر نمی رسد و چند ماه قبل نیز صادق عرب یکی از اعضای حزب موتلفه در گفت وگویی درباره ائتلاف‌های احتمالی لاریجانی درانتخابات آینده مجلس،اظهار کرده بود:«آقای آذری جهرمی از زمان انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ به علی لاریجانی نزدیک شده و در آن انتخابات بنا بود که کارهای مشترکی انجام دهند ولی به هر دلیلی بعد از آن نیز ارتباط این دو حفظ شده است. به عنوان یک احتمال امکان حضور آقای جهانگیری نیز در کنار آقای لاریجانی وجود دارد زیرا تعاملات سیاسی آقای لاریجانی در چارچوب تعامل فراگروهی تعریف می‌شود.» وی همچنین اظهار کرده بود که در کنار شخصیت هایی همچون جهرمی و جهانگیری؛ بخش هایی از اصلاح طلبان رابطه خوبی با لاریجانی دارند و رئیس چند دوره مجلس شورای اسلامی ظرفیت زیادی برای ائتلاف با برخی گروه های اصلاح طلبی دارد.وی با اشاره به این که آقای آذری جهرمی شخصا رابطه خوبی با آقای لاریجانی دارد، گفت: «آقای لاریجانی اصولاً اهل تعامل سیاسی است و می‌توان گفت فراجناحی عمل می‌کند و صرفا بر مبنای نظریات جناحی و گروهی به تصمیمات سیاسی خود نمی‌پردازد، بر همین مبنا می‌توانند با طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان نیز ائتلاف داشته باشند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار