کد خبر: ۱۰۸۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 18 January 2023

جواد لاریجانی، از چهره‌های «انقلابی» جریان اصولگرا با اشاره به انتقادات اخیر برخی مراجع تقلید به وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد «مسئولان بی عرضه» مدعی شد که این نوع سخنان را «دشمنان وارد ذهن علما کرده‌اند».

به‌گزارش انصاف نیوز، چندی قبل برخی مراجع تقلید در دیدار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم با گلایه از وضعیت اقتصادی کشور نسبت به عملکرد بعضی مسئولان انتقاداتی را مطرح کرده بودند.

برای نمونه، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار رئیس مجلس گفت: نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب بی عرضه داد. حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود.

در هفته‌های گذشته آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع تقلید نزدیک به نهادهای قدرت نیز با اشاره به اعتراضات ماه‌های اخیر، در سخنانی «مشکلات اقتصادی» و عملکرد مسئولان را از جمله علل وقوع این اعتراضات برشمرده بودند.

ادعای تماس آمریکایی‌ها با مراجع تقلید

جواد لاریجانی در گفت‌وگویی که ساعاتی قبل در خبرگزاری فارس منتشر شده با اشاره‌های تلویحی به موارد مطرح‌شده از سوی مراجع تقلید گفت: باید دید دشمنان چگونه و چرا این صحبت‌ها را در ذهن علما وارد کردند.

آقای لاریجانی می‌گوید: هیلاری کلینتون گفته است باید تماسمان را با جامعه‌ی روحانیت در ایران بیشتر کنیم و به آنها بگوییم که شما نترسید ما اصلاً قصدی برای اسلام نداریم.

او در ادامه‌‌ی این بخش از صحبت‌های خود پیرامون «تماس آمریکایی‌ها با جامعه‌ی روحانیت در ایران» گفت: به نظر من این کار را کرده‌اند؛ الان وقتی با برخی از علما درباره حوادث اخیر صحبت کنید می‌گویند نتوانستید مردم را اداره کنید و بی عرضه بودید وضع اقتصادی مردم خراب است. اما باید گفت در حوادث اخیر آنهایی که میدان‌دار بودند غالبا قشر مرفه جامعه بودند و مردم بیچاره و تحت فشار در میدان نبودند. باید دید خواسته‌های مردم در حوادث اخیر چه بود ما اصلاً نشنیدیم که کسی از گرانی حرف بزند کسانی که به خیابان‌ها آمدند اصلا خواسته‌های مردم تحت فشار نبود.

دبیر پیشین ستاد حقوق بشر گفت: باید دید دشمنان چگونه و چرا این صحبت‌ها را در ذهن علما وارد کردند. مشخص است روی این موضوع کار کرده‌اند. در این فتنه تهاجم عظیمی که به اسلام شد به هیچ چیز دیگری نشد. در حوادث اخیر به سیستم اداری مملکت تهاجم نشد و بخش اجرایی و سیستم اقتصادی کشور مورد تهاجم قرار نگرفت. اینها از توهین به جمهوری اسلامی به امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) دریغ نکردند و مساجد و حسینیه‌ها را آتش زدند و به رهبری توهین کردند.

توهین به امام جمعه اهل سنت زاهدان: عبدالحمید دشمن زنان است / از مسجد مکی حرف‌های متعفن بیرون می‌آید

جواد لاریجانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به انتقادات ماه‌های اخیر مولوی عبدالحمید، امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن زنان در منطقه سیستان و بلوچستان همین آقای مولوی عبدالحمید و اطرافیانش هستند؛ اینها برای زنان ارزش قائل نیستند. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه «مسجد مکی امروز به مسجد ضرار تبدیل شده است و از آنجا حرف‌های متعفن بیرون می آید»، گفت: این مسجد کاملاً مصداق مسجد ضرار است یعنی آنجا مسجد نیست یعنی آنجا دقیقاً محل توطئه است برای پیامبر اسلام هم تخریب مسجد ضرار خیلی سخت بود اما مسجد توسط عده ای درست شده بود برای اشاعه افکار نفاقی و انحرافی اما پیامبر دستور داد تا آن مسجد را خراب کنند مسجد مکی امروز به مسجد ضرار تبدیل شده است و از آنجا حرف‌های متعفن بیرون می آید. حرف های اسلامی بیرون نمی آید حرفهای کسانی از این مسجد بیرون می آید که در بیرون مرزها علیه اسلام توطئه می کنند کار جبهه انقلاب در این باره کاملاً روشن است و باید در این زمینه محکم ایستادگی کند.

به گزارش انصاف نیوز، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته رهبری انقلاب در سخنانی اظهار داشتند: به اختلافات کمک نکنیم؛ اختلافات قومی، اختلافات مذهبی، تحریک احساسات یک گروهی علیه یک گروه دیگر. هر کس در زمینه‌ی خدشه‌ی به اتّحاد ملّت حرکتی انجام بدهد برای دشمن کار کرده، در نقشه‌ی دشمن کار کرده، در زمین دشمن بازی کرده؛ این را همه توجّه داشته باشند! منبری باشد، مدّاح باشد، روحانی باشد، دانشگاهی باشد، نویسنده باشد، شاعر باشد؛ هر کسی باشد.

لاریجانی در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت‌های خاتمی و روحانی در همراهی با مولوی عبدالحمید گفت: در دوره اصلاحات به عبدالحمید میدان داری دادند در مواردی که عبدالحمید امروز فکر می‌کند که توانمندی دارد فراموش کرده که این توانمندی ها مرتبط با کجا بوده و در مورد آشوب ها و تحریکاتی که امروز آقای عبدالحمید انجام می‌دهد دولت های آقایان روحانی و خاتمی مسئولیت مهمی در این رابطه دارند.

دبیر پیشین ستاد حقوق بشر با بیان اینکه «عبدالحمید به طور کلی فاقد حیثیت علمی است»، گفت: او به تمامِ تحریکات اجانب و فرقه های مختلف دامن می زند به نظر من این نیاز امروز وجود دارد که جبهه انقلاب با این فرد تعارف را کنار بگذارد عبدالحمید نمی تواند در داخل ایران باشد و بگوید که من ایرانی هستم و در کشور سیاست دشمنان ایران را پیش ببرد.

این چهره‌ی سیاسی اصولگرا درباره‌ی عملکرد نظام در چهار دهه‌ی اخیر در سیستان و بلوچستان و مشکلات این استان نیز گفت: خدمتی که جمهوری اسلامی در منطقه سیستان و بلوچستان کرد در تاریخ این خطه بی نظیر است به عنوان مثال این خدمت در حوزه زنان هم قابل توجه است اینها که برای زنانشان حتا شناسنامه نمی گرفتند و آنها را فرزند حساب نمی کردند و الان هم نمی کنند جمهوری اسلامی خانم‌های این استان را به مدرسه فرستاد و برای آنها دانشگاه درست کرد در استان سیستان و بلوچستان بهترین دانشگاه های کشور تاسیس شد بیمارستان در این استان ساخته شد و بسیاری امکانات برای مردم سیستان و بلوچستان فراهم آورده شد.

جواد لاریجانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره‌ی تلویحی به اظهارنظرهای اخیر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره‌ی موضوع حجاب و «حکمرانی نوین» گفت: طرح بعضی از مسائل را در زمان فتنه نامناسب میدانم. اینکه ما در زمان فتنه بگوییم ما به سرعت قانون حجاب را بازنگری میکنیم کار بی ربطی است اصلا این ها دنبال این قانون نیستند یا در مورد حکمرانی که مثلاً بگوییم صداهای مختلف شنیده شود باید گفت که اصلاً گرفتاری فتنه این نبوده که صداهای مختلف نیست بنا بر این دستپاچگی کار چندان جالبی نیست. ما به هیچ وجه نباید دستپاچه شویم این هایی که در خیابان آدم می کشتند ما فکر کنیم که این آدم کشی به خاطر این است که به آنها اجازه نداده ایم که حرف بزنند؟ چنین چیزی نبوده حالا ما بخواهیم قواعدی را در این راستا تنظیم کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
حرف حساب زد خدا خیرش دهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار