سرپرست مخابرات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست مخابرات استان کرمانشاه از تلاش‌هایی جهت جلوگیری از سرقت خطوط تلفن خبر داد و گفت: ٢ هزار مشترک خانگی در استان به شبکه فیبر نوری متصل هستند.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 22 January 2023

حمیدرضا امیری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تجهیزات مخابراتی در طول ۵۰ سال تکامل یافته و به امروز رسیده، اما متاسفانه در چند سال اخیر سرقت‌ها تشدید شده اگر چه این وضعیت در کل کشور وجود دارد، اما در چند استان از جمله کرمانشاه آمار بیشتری دارد، در سنوات اخیر این موضوع بیشتر تشدید شده قوانین قضایی حقوقی و مسائل معیشتی و اقتصادی از عوامل تشدید این امر است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار خط تلفن داریم که بنابر شرایط می‌توانیم این‌ها را به تدریج بازسازی کنیم البته وظیفه ما برای بازسازی خطوط سرقت شده ۲ بار است و بیش از دو بار بر عهده مشترکان می‌باشد. اما ما این را رعایت نکردیم و خط تلفنی وجود دارد که یازده بار به سرقت رفته و مجددا متصل کردیم همشهریان این شبکه را متعلق به خود بدانند و از افرادی که بر روی شبکه ما کار می‌کنند کارت شناسایی بخواهند.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه تصریح کرد: ما برای گذر از این قضیه چند راهکار پیشنهاد دادیم با حوزه انتظامی جلسات مختلفی برگزار می‌کنیم که کمک می‌کنند، اما حجم تعداد سرقت‌ها زیاد است اگر چه تعدادی منجر به دستگیری شد، برای ایمن سازی شبکه مخابراتی قسمت‌هایی هست که به کمک مشترکین ایمن شده پست‌ها و کله پست‌ها همچنین حوضچه‌ها را در بعضی مسیر‌ها ایمن کردیم، اگر چه کار مشکلی است و در بعضی قسمت‌ها ایمن سازی ممکن نیست، چون باید مرتب درب حوضچه‌ها را برای تغییرات، تست و .. بررسی کنیم.

وی گفت: بر اساس آمار از ابتدای سال حدود ۱۲ میلیارد تومان از ناحیه سرقت شبکه مخابراتی خسارت دیدیم شبکه همراه اول هم از این قضیه ایمن نیست و سایت‌ها و تجهیزات مرتب سرقت شده و منجر به قطعی سایت و خروج سرویس تلفن و اینترنت همراه می‌شود از دستگاه قضایی قدردانی می‌کنیم، اما انتظار ما این است با جدیت بیشتر و قوانین بازدارنده تری برای جلوگیری از این اتفاق به کار گیرند.

وی تصریح کرد: از همشهریان درخواست می‌کنم در صورت قطعی و سرقت حتما با شماره تماس‌های ۲۰۱۱۷ تماس بگیرند و خرابی را ثبت کنند اگر چه حجم خرابی‌ها بالاست و ۹۰ درصد خرابی‌ها عموما بیشتر مربوط به سرقت‌ها است ما سعی کردیم تا آنجا که در توان مخابرات است در میانگین نرمال رسیدگی و رفع خرابی کنیم.

امیری تاکید کرد: شبکه فیبر نوری یک پروژه سراسری در کل کشور است و استان کرمانشاه هم به مازاد کل کشور این شبکه را در دست اجرا دارد از لحاظ شبکه‌های فیبر نوری در کشور رتبه خوبی داریم و در بحث شبکه‌های فیبر بین شهری و سایر ادارات جزو رتبه‌های نخست در کل کشور هستیم، اما پروژه فیبر خانگی امسال با شدت بیشتر و بحث پروژه ملی اطلاعات که در چند شهر و نقطه از شهر‌هایی که در برنامه ریزی ما هستند آغاز شدند.

به گفته امیری ۲ هزار مشترک خانگی ما متصل به فیبر نوری هستند و ظرفیت ۱۲ هزار تایی ایجاد کردیم و آنجا که توان اتصال و خرید سرویس دارند آمادگی داریم به آن‌ها رسیدگی کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مهمترین پروژه های جاری کشور پروژه فیبر نوری خانگی شبکه ملی اطلاعات است که دولت مکلف شده در 4 ساله دولت سیزدهم 20 میلیون پورت به مردم تحویل بدهد، کرمانشاه هم این پروژه را آغاز کرده ما اکنون در سطح شهر سرپل به شکل وسیعی در حال فعالیت هستیم در بعضی شهرستان ها و در برخی ادارات و قسمت هایی که ظرفیت دارد فیبر رساندیم در سطح شهر کرمانشاه و مناطق برخوردار هم مشغول به کار هستیم.

وی با بیان اینکه این پروژه در سطح ملی و استانی دارای پیشرفت خوبی بوده است، تاکید کرد: این پروژه جزو برنامه های اصلی وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات است پروژه بعدی هم بحث توسعه سایت های سیار است که ما 24 سایت در سطح استان در دست احداث و توسعه داریم که 13 تا راه اندازی و بقیه هم وارد مدار می شود بحث فیبر بین شهری است از جمله فیبر به بازارچه های مرزی و ادارات که آن هم یکی از پروژه های ما بوده و در حال احداث و اجرا می باشد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار