در نشست صمیمی رییس سازمان صمت با اعضای هیات مدیره خانه صمت جوانان استان همدان مطرح شد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در این نشست صمیمی ضمن تبریک به اعضای هیات مدیره خانه صمت جوانان برای تاسیس این تشکل گفت: جوان سازی دولت یکی از سیاست‌هایی است که در دولت سیزدهم به شدت دنبال می‌شود و این جوان گرایی فقط مختص بخش دولتی نیست و ما اعتقاد به جوان سازی بخش خصوصی داریم و باید بخش صنعت نیز جوانسازی شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲ 23 January 2023

سعید افقی

 

 

اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان همدان با رییس سازمان صمت استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تابناک همدان؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در این نشست صمیمی ضمن تبریک به اعضای هیات مدیره خانه صمت جوانان برای تاسیس این تشکل گفت: جوان سازی دولت یکی از سیاست‌هایی است که در دولت سیزدهم به شدت دنبال می‌شود واین جوان گرایی فقط مختص بخش دولتی نیست و ما اعتقاد به جوان سازی بخش خصوصی داریم و باید بخش صنعت نیز جوانسازی شود.

احمد شانیان به اشاره به نقش تشکل‌ها در پیشبرد اهداف دولت و کمک به بخش‌های مختلف اقتصادی، افزود: در ابتدا چرایی تشکیل چنین مجموعه‌ای باید مشخص شود و گروه نسبت به ادامه کار و پروسه پیش روی مجموعه باید مقید باشند و از سطحی نگری پرهیز شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین دشمن جوانان خود جوانان هستند و در عین حال بزرگترین دلسوز جوانان باز هم خود جوانان هستند، یاد آور شد: جوانان باید با حضور در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند و اگر خودمان کمک نکنیم پروژه جوانسازی دولت قطعا با شکست مواجه خواهد شد و باید کار‌های حساب شده و خوبی در عرصه جوانگرایی ایجاد شود تا الگو قرار بگیرد.

شانیان خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم جوان‌گرایی در انتصابات مورد تأکید است و روند انتصابات مدیران جوان در استان‌ها ادامه دارد و یکی از دغدغه‌های ما این بود که پرچم جوانگرایی زمین بخورد و موفقیت بدست نمی‌آید مگر با همگرایی و کار‌های گروهی که یکی از نقطه ضعف‌های ما عدم فعالیت در کار‌های گروهی است و باید به این مقوله بیشتر توجه شود.

وی درادامه خطاب به اعضای هیات مدیره خانه صمت استان همدان گفت: انتظاری که از شما جوانان می‌رود این است که دایره فعالیت خودتان را گسترده کنید و جوانان مستعد دیگر را شناسایی کنید وبا جمع شدن جوانان دور هم انگیزه و ایده ایجاد می‌شود و با برنامه پیش بروید به طور مثال سه تا برنامه برای کار گروهی تعریف کنید و به نتیجه برسانید وقتی با برنامه پیش بروید و به نتیجه می‌رسید و قطعا موفقیت خوبی را بدست خواهید آورد.

مدیر صمت استان با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای که خانه صمت جوانان دارد، افزود: این پتانسیل رسانه‌ای بسیار کمک حال است ودر حوزه رسانه باید قوی وارد شوید و اشاعه جوانگرایی با رسانه بسیار سریعتر انجام می‌شود و اطلاع رسانی نقش موثری در پیشبرد اهداف خواهد داشت.

شانیان با تاکید بر این اینکه شما جوانان باید چالش‌ها را در حوزه صنعت و معدن و دیگر حوزه‌ها شناسایی و درجلسات تخصصی از حضور متخصصین و صاحب نظران استفاده کنید، تصریح کرد: شما باید برنامه محور کار‌های مجموعه خود را پیش ببرید و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی و ارایه راهکار‌های علمی و عملی راهگشا باشید.

رییس هیات مدیره و موسس خانه صمت جوانان استان همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این خانه و با به‌کارگیری نخبگان استان، می‌توانیم روح و نشاط جوانی را وارد عرصه‌ی اقتصادی استان نماییم، گفت: هدف از تأسیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان همدان که با حضور نسل دوم و سوم صنعت گران استان شکل گرفته حمایت از جوانان کارآفرین فعال و همراهی جوانان علاقه‌مند به ایفای نقش در عرصه‌ی جهاد اقتصادی است.

سعید افقی، افزود: از دیگر اهداف تأسیس این تشکل، مشارکت نیروی خلاق جوان استان برای ایجاد تحول بزرگ در فعالیت تشکل‌های مردمی و ایجاد زمینه برای معرفی توانمندی جوانان تحصیل‌کرده استان به جامعه تولیدکنندگان برای استفاده بهینه از نیروی آنان است.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های ریاست سازمان صمت استان همدان در تشکیل این خانه یادآور شد: خوشبختانه بستر بسیار مناسبی به‌واسطه دید‌گاه‌ها و اقدامات مثبت مسئولین استانی برای حضور و ایفای نقش جوانان در عرصه‌ی فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد که باید باهمت کارآفرینان جوان از این فرصت‌ها به نحو شایسته بهره گرفت.

وی تصریح کرد: قشر جوان به دلیل آرمان‌گرایی، شجاعت، توان و انگیزه بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این قشر تاکنون نیز بار اصلی خیلی از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام را بر دوش کشیده است.

 

جوان سازی دولت یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است / برای ایجاد تحول بزرگ در استان به مشارکت نیروی خلاق جوان نیازمند هستیم

در ادامه یکی از موضوعات ارایه شده در این جلسه بحث عارضه یابی و مشاوره‌های کسب و کار بود که یکی دیگر از اعضای هیات مدیره خانه صمت جوانان در این خصوص، گفت: امروزه در جامعه ما پذیرش عارضه یابی و مشاوره در کسب و کار و یا صنعت بسیار ضعیف پیش رفته است و برای اینکه در ارایه مشاوره و عارضه یابی مشاغل موفق‌تر عمل کنیم باید نمونه‌های موفق را به جامعه ارایه دهیم و به قدری بر آن پافشاری کنیم که جامعه آن را بپذیرد و اعتماد لازم جلب شود.

محمدرضا سلیمان شرفی، افزود: برای نمونه، شرکت مدیران بهبود از سال ۱۳۹۳ ابداع کننده برگزاری کلینیک‌های تخصصی صنعت، کشاورزی و خدمات در استان همدان بوده است که با ورود به شرکت‌ها با استفاده از تیم کارشناسان متخصص و کارآزموده اقدام به عارضه یابی مشکلات و نقاط کلیدی شرکت‌ها نموده وبا عارضه یابی، راهکار‌های برطرف کردن آن را به این واحد‌ها ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر با ورود این مجموعه به خانه صمت جوانان این افتخار را کسب کرده که با توان بیشتری به انجام پروژه‌های گسترده تری اقدام نماید و با آموزش نیرو‌های جوان تحصیلکرده با تجربه کم در آینده استان دارای نیرو‌های متخصص فراوان بوده که بتوانند مشکلات واحد‌های کسب و کار استان را عارضه یابی و درصدد رفع آن‌ها برآیند که این امر مستلزم حمایت سازمان صمت استان و استفاده از توان خانه صمت جوانان استان می‌باشد.

از دیگر مسایلی که با مدیر کل سازمان صمت استان همدان در میان گذاشته شد، بحث سامانه‌های الکترونیکی سازمان صمت بود که برخی تولیدکنندگان و صنعتگران با مشکل مواجه هستند، که شانیان در این باره اظهار کرد: بحث سامانه‌ها از سوی وزارت صنعت ارائه شده که این وزارتخانه نسبت به ورود و ثبت تولید و دیگر اقدامات در سامانه تاکید دارد و سامانه جامع تجارت کمک کننده بوده و سود آن در وهله اول برای تولید کننده است ومشکلات این سامانه‌ها باید برطرف شود.

یکی دیگر از دغدغه‌های عنوان شده در این جلسه تخصیص ارز بود که امروزه یکی از چالش‌های مهم پیش روی صنعتگران است که شناسایی این چالش‌ها و ارائه راهکار از مهمترین اقدامات در این زمینه اعلام شد.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان خواستارهمگرایی و همدلی بین جوانان شد و گفت: در مقابل مشکلات نا امید نشوید و با برنامه ریزی و اتحاد برنامه‌های خانه صمت جوانان را پیش ببرید.

 

جوان سازی دولت یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است / برای ایجاد تحول بزرگ در استان به مشارکت نیروی خلاق جوان نیازمند هستیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار