نماینده مردم ایلام در مجلس؛
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت:اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه اربعین  ناکافی بوده و نیازمند بازنگری است. 
کد خبر: ۱۰۸۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱ 24 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سارا فلامی در حاشیه نشست اهالی فرهنگ هنر و رسانه استان ایلام با نایب رئیس مجلس رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و نمایندگان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه اربعین  ناکافی بوده و نیازمند بازنگری است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی که داریم و مربوط به امسال نبوده و هر ساله در دولت‌های مختلف بوده این است که‌ بودجه فرهنگی خیلی بودجه کمی است.

وی افزود: ما بودجه فرهنگی را خیلی کم می بندیم و بعد انتظار داریم در حوزه فرهنگ کارهای اثرگذاری در کشور انجام شود که این کار نشدنی است.

نماینده ایلام ادامه داد: اگر می خواهیم در حوزه فرهنگ حرفی برای گفتن داشته باشیم و زیرساخت های فرهنگی مان را سالم سازی کرده و باید متناسب با نیاز مردم کار و هزینه شود. 

فلاحی تاکید کرد: هزینه کردن در حوزه فرهنگ به سرمایه گذاری و فرصت تبدیل می شود که اساس این کار بر عهده دولت است و نمایندگان نمی توانند تغییراتی خارق العاده را در بودجه ایجاد کنند.

وی گفت: امسال متاسفانه بودجه فرهنگی خیلی کم است و همکاران نماینده در کمیسیون فرهنگی و تلفیق از هرگونه تلاشی برای افزایش و تکان دادن این بودجه دریغ نخواهد کرد.

وی به بودجه اربعین اشاره کرد و ادامه داد : قبلاً برای هر استانی جداگانه بودجه اربعین در نظر گرفته می‌شد اما امسال طبق آنچه ما شنیدیم ۴۰۰ میلیارد تومان برای بودجه اربعین به تمام استان هایی که در حوزه اربعین کار می‌کنند اختصاص داده شده است که این واقعاً هم خیلی کم است و هم خیلی برخورنده است.

فلاحی با اشاره به پیگیری نمایندگان استان ایلام برای تغییر این بودجه عنوان کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته توسط وزیر کشور و سایر مسئولین، قرار بر اختصاص چند هزار میلیارد به اربعین بودندکه ظاهراً در این زمینه اتفاقات مثبتی نیفتاده و ما نمایندگان استان پیگیر های لازم را اتخاذ خواهیم کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار