سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از دستگاه های اجرایی استان خواست نسبت به تعیین تکلیف ۶۳ خانوار ساکن در محدوده تپه ۹ هزار ساله تاریخی ماهدشت کرج و ساماندهی این اثر تاریخی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ 25 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» احمد افضلی در نشست بررسی مشکلات آثار تاریخی کرج افزود: قدمت تپه تاریخی ماهدشت بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان با تپه ازبکی برابری می‌کند، بنابراین حفاظت از آن بسیار مهم و حائز اهمیت است اما در کنار آن باید نسبت به تعیین تکلیف مالکان آن هم تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی دراین نشست که با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز و شهردار ماهدشت برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از این تپه از جمله اولویت‌های استان در حوزه میراث فرهنگی است که نیاز به تعامل و همکاری با شهرداری برای تملک این عرصه و تعیین تکلیف مالکان این عرصه دارد.
وی افزود: سال‌ ها است مالکانی که داخل عرصه و حریم این تپه قرار دارند، منتظر تعیین تکلیف هستند که باید با اتخاذ تدابیر مناسب و با همکاری شهرداری ماهدشت به نتیجه برسد.

 تپه ماهدشت مربوط به هزاره پنجم تا هزاره سوم قبل از میلاد است که اکنون در محدوده شهری واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ دیماه ۱۳۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تشکیل ستاد خدمات سفر نوروزی، مرمت پل تاریخی خاتون، احداث موزه و ثبت ملی جاده چالوس مهمترین موضوعاتی است که در نشست بررسی مشکلات آثار تاریخی کرج مطرح و مقرر شد تدابیر لازم در خصوص این مصوبات نیز اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار