جشن تکلیف، جشن انسانیت، بزرگ شدن و جشن نگاه ویژه خداوند است که امیدواریم طلیعه ای برای یک زندگی پر خیر و برکت باشد.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 25 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، این آئین معنوی و فرهنگی با حضور حجت الاسلام علی اکبر مهدوی صدر کارشناس حراست سازمان تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد، کورش دلشاد رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و اسحاق فلاحی کارشناس مسئول گسترش فرهنگ قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و اولیای محترم دانش آموزان در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

 

مهدوی صدر کارشناس حراست سازمان تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد جشن تکلیف الهی را به دانش آموزان تبریک گفت و خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: حضرت زینب (س) دو ویژگی بارز داشت و آن ویژگی‌ها صبر و حجاب آن بانوی بزرگ بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید با پیروی از حضرت زینب (س)، ایشان را اسوه خود قرار دهند، و تاکید کرد: خداوند به شما دانش آموزان فرصتی داده است و باید در کنار جشن و شادمانی تکلیف الهی خود را نیز انجام دهید.

مهدوی صدر بیان داشت: تبیین صحیح آموزه‌های دینی و اهمیت فریضه نماز برای دانش آموزان تازه مکلف شده را یک ضرورت دانست. و رعایت حجاب و عفاف، احترام به والدین و معلمان و مربیان و نمازخواندن از مهم‌ترین کارهای مهم شما دانش آموزان از زمان رسیدن به سن تکلیف است که باید بیشتر از گذشته به آنها توجه کنید. وی نماز را یکی از تکالیفی دانست که پس از رسیدن به سن تکلیف ادا می شود و افزود: نماز مهمترین وسیله برای برقراری ارتباط با خداوند است که موجب دوری انسان از گناه، پلیدی، و منکرات می شود.

 

کورش دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد : ضمن تبریک جشن تکلیف و عبادت دانش آموزان با بیان اینکه جشن تکلیف شروع یک رابطه عاطفی و احساسی با پروردگار است، اظهار کرد: جشن تکلیف یعنی اینکه نوجوان به مرحله‌ای رسیده که این قابلیت سخن گفتن با خداوند را دارد.

وی یکی از اهداف به سن تکلیف رسیدن را مستحکم شدن بنیه معنوی در نوجوانان دانست و گفت: نوجوانان در طول عمر خود حوادث و اتفاقات بسیار زیادی مشاهده می‌کنند لذا اگر دارای بنیه معنوی محکم باشند در برخورد با این حوادث، شجاعانه، سربلند و پرافتخار به پیش خواهند رفت.

دلشاد افزود : اگر این وظایف به درستی برای نوجوانان تبیین شود، از دین و انجام فضائل دینی لذت می‌برد زیرا استکبار هدفش کاهش تأثیر دین در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان است.

 وی بیان کرد: از آغاز ماه رجب جشن تکلیف ۷ هزار دانش آموز دختر در مرکز استان و شهرستانهای تابعه آغاز شده که در شهرستان بویراحمد بیش از ۳ هزار دانش آموز دختر سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

مرضیه نکوئی فر آموزگار پایه سوم دختران : کسانی که به سن تکلیف می رسند مهمان ویژه و دوست داشتنی خداوند می شوند و نزد خدا جایگاه بالاتری خواهند یافت لذا برای آنها جشن تکلیف گرفته می شود.

و جشن تکلیف، جشن انسانیت، بزرگ شدن و جشن نگاه ویژه خداوند است که امیدواریم طلیعه ای برای یک زندگی پر خیر و برکت باشد.

نکوئی فر افزود : هدف از برگزاری جشن تکلیف، ترویج فرهنگ دینی و آشنایی دانش آموزان به امور دینی و تکالیف، توسعه عفاف و حجاب در بین آنها و همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن دانش آموزان است.

 

در پایان اجرای سرود، قرائت قران، دکلمه خوانی و قرائت سوگندنامه دانش آموزان با پروردگار و تجدید میثاق با شهدا از بخش‌های مهم این ویژه برنامه معنوی بود که توسط دانش آموزان دختر اجرا شد و دانش آموزان حاضر در فضای معنوی رسیدن به سن عبادت و انجام اعمال و تکالیف الهی را در جشن گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار