تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
در گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت آب و هوایی در روز‌ها و ماه‌های پیش رو تشریح شده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 27 January 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امسال و پس از آغاز اولین بارش سال زراعی، شاهد بارش‌های متناوب و نسبتا خوبی بوده ایم و حتی در برخی مواقع کار به شرایط بحرانی و ایجاد مشکلات رسید.
ادامه بارش‌ها در ماه‌های آینده یکی از دغدغه‌های مردم، کشاورزان و مسئولین بوده چرا که کم بارشی تاثیر منفی زیادی بر روی همه امور اجتماعی دارد.
در گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت آب و هوایی در روز‌ها و ماه‌های پیش رو تشریح شده است.
سامانه جدید کی وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟
علی کرمی سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت: با توجه به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و الگو‌های مختلف جوی طی امروز جمعه تا روز یکشنبه جو غالب صاف تا کمی ابری خواهد بود.
کرمی ادامه داد: به تدریج از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید شاهد رفتار بارش باران و برف خواهیم بود.
وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۱۵.۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و مارگون با کمینه دمای منفی ۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقاط استان بودند.
آیا باید منتظر بارش برف گرسیری باشیم؟
یکی از پیش بینی‌های معمول در چند سال اخیر پیش بینی‌های دراز مدت از ماهانه تا فصلی و سالانه است که در این زمینه بسیاری پیش بینی‌ها نسبتا خوب قابل اتکا بوده اند.
در یکی از کانال‌های مجازی هواشناسی استان دو تصویر منتشر شده است که گویا قرار است اتفاقات بارشی متفاوتی را در هفته‌های آینده شاهد باشیم!
در یکی از این پیش بینی‌ها تصویری از وضعیت هفته‌های آینده منتشر شده است و در توضیح ان نوشته شده " مدل احتمالی ۳۵ روزه آمریکا امید وار به غوغای بارشی در طول یک ماه آینده "

آیا منتظر بارش برف گرمسیری باشیم ؟

در پست بعدی این کانال هواشناسی تصویر دیگری منتشر شده و در توضیح آن نوشته شده " مدل برف ۳۵ روزه امید وار به درگیر شدن بیشترمناطق گرمسیری با بارش برف، با اعتماد به این مدل میشود امیدوار بود در بازه یک ماه آینده برای یک بار هم که شده گرمسیر استان درگیر برف شود، البته به شرط ثبات مدل "

آیا منتظر بارش برف گرمسیری باشیم ؟

لازم به توضیح است در خصوص پیش بینی فصلی وضعیت آب و هوایی که در تاریخ ۲۸ دی ۱۴۰۱ وضعیت آب و هوایی استان به شرح زیر آمده است
پیش بینی بلند مدت: مطابقه پیش بینی صادر شده از سوی مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور برای استان کهگیلویه و بویر احمد وضعیت بارش در ماه‌های آینده به شرح زیر خواهد بود، درصد احتمال رخداد ۷۰% خواهد بود.
۱۰ بهمن تا ۱۰ اسفند با قدری کاهش بارش نسبت به ماه قبل بارش دریافتی در محدوده نرمال خواهد بود.
نیمه دوم اسفند تا نیمه اول اردیبهشت بارش بیش از نرمال خواهد بود، امید وار به بهاری خوش بارش.
نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه اول خرداد با قدری کاهش نسبت به ماه قبل، بارش در محدوده نرمال هر ساله خواهد بود، و پس از آن تقریبا دوره بارش‌های بهاری هم به پایان خواهد رسید و دیگر بارش سیستماتیک نخواهیم داشت.
پس از اتمام دوره بارش‌های بهاری تا پایان فصل بارشی جاری (۱۴۰۱/۱۴۰۲) که ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ خواهد بود، داستان بارش‌های مانسونی دوره‌ای که در محدوده انتهای بهار تا اوایل مهر رخ میدهند را پیش رو خواهیم داشت که فعلا فقط در حد یک پیش آگاهی می‌باشد و پس از پایان یافتن بارش‌های بهاری در ماه خرداد به بعد به آن خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار