مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه از آغاز بررسی و مطالعات اجرای چهار پروژه گردشگری در آبشار پیران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 28 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدامین حسینی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار آبشار پیران برای جذب گردشگر، اظهار کرد: باتوجه به اینکه سالانه گردشگران زیادی از این جاذبه طبیعی بازدید می‌کنند، در نظر داریم تعدادی پروژه گردشگری را در آنجا اجرا کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به موقعیت خاص و ارتفاع بسیار آبشار پیران، احداث آسانسور شیشه‌ای، پلکان مارپیچی، زیپ لاین و پل معلق از جمله این پروژه‌هایی خواهند بود که می‌توانند به جذب بالای گردشگر در این منطقه کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه خاطرنشان کرد: این چهار پروژه هم اکنون توسط مشاور در حال مطالعه و بررسی است تا مشخص شود که می توانیم آنها را اجرایی کنیم یا خیر. البته برای آبشار پیران پروژه‌های دیگری همچون احداث رستوران سنتی و مدرن، آلاچیق و ... نیز در نظر گرفته شده که آنها هم اجرا خواهند شد.

به گفته این مسئول، قرار است برای تبدیل شدن غرب استان به یک محور گردشگری یک پکیج کامل گردشگری با احداث پروژه‌هایی در این حوزه اجرا شود.

وی در ادامه در تشریح آخرین وضعیت پروژه بازسازی راه دسترسی به آبشار پیران هم گفت: در زلزله سال ۱۳۹۶ تمام اقدامات زیرساختی که در این منطقه گردشگری انجام داده بودیم، از بین رفت. سنگفرش این مسیر در اثر زلزله کاملا شکافته شده بود و سنگ‌های ریز و درشت بسیاری از صخره‌ها جدا و در این مسیر افتاده بود.

وی با بیان اینکه طی یکی دو سال اخیر با  اختصاص اعتبار اقداماتی برای بازسازی این راه دسترسی انجام گرفت، افزود: از خروجی پارکینگ تا دهنه ورودی آبشار حدود ۹۰۰ متر طول دارد که تاکنون حدود ۴۸۰ متر آن آواربرداری و بازسازی کامل شده است.

حسینی از صرف حدود دو میلیارد تومان اعتبار برای آواربرداری و بازسازی این مسیر خبر داد و گفت: برای تکمیل بازسازی حدود ۵۰۰ متر باقی مانده نیز تقریبا چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که امیداوریم با دریافت اعتبارات عمرانی از محل مناطق زلزله زده آن را انجام دهیم.

آبشار پیران بزرگترین آبشار طبقاتی کشور و از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری طبیعی در استان کرمانشاه است که در فاصله یازده کیلومتری شهر سرپلذهاب واقع شده و هرساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار