آیین تودیع و معارفه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه برگزار و محمود رشیدی اقدم به عنوان مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه معرفی شد و از زحمات "امیر حمزه حیدریان" مدیرکل پیشین تقدیر شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 28 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حیدریان مدیرکل پیشین اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه، امروز(هشتم بهمن) در این مراسم که با حضور استاندار کرمانشاه برگزا رشد،  به اشاره به مهمترین اقداماتی که در دوره وی در اقتصاد و دارایی کرمانشاه انجام شده، گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت از جمله این موارد بود که در استان ۱۵۷ ملک به ارزش ۴۹۷ میلیارد تومان را شناسایی کردیم که از این تعداد ۵۵ ملک به ارزش ۹۴ میلیارد تومان مولدسازی شده و مولدسازی مابقی املاک نیز در دست اقدام است.

وی از مزایای مولدسازی دارایی‌های دولت یاد کرد که همه منابع آن به استان برمی‌گردد و به نفع اقتصاد کرمانشاه خواهد بود.

حیدریان یکی دیگر از مواردی که در این مدت پیگیری شده را جذب تسهیلات اشتغالزایی برای کرمانشاه اعلام کرد و با بیان اینکه برای تسهیلات سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰۰ طرح اشتغالزایی معرفی کردیم و رتبه چهارم کشور را از نظر جذب و پرداخت داشتیم، ابراز امیدواری کرد این روند مثبت برای سال ۱۴۰۱ نیز ادامه پیدا کند.

مدیرکل پیشین اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به تلاش‌هایی که در این مدت برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان صورت گرفته، عنوان کرد: در بهمن ماه سال گذشته شاهد افتتاح اولین سرمایه‌گذاری خارجی استان در قالب کارخانه فروآلیاژ اسلام آبادغرب با اشتغالزایی مستقیم ۲۳۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۶۰۰ نفر بودیم.

به گفته حیدریان، سرمایه‌گذار این طرح بنا دارد فازهای دوم و سوم آن را نیز در کرمانشاه اجرایی کند.

وی همچنین از افتتاح دومین سرمایه‌گذاری خارجی کرمانشاه شامل تولید محصولات بسته‌بندی سلولزی نیز طی هفته‌های آتی خبر داد و افزود: این طرح نیز با سرمایه‌گذاری سه میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاران عراقی و با اشتغالزایی مستقیم ۳۰ نفر در شهرک صنعتی زاگرس اجرایی شد.

حیدریان راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری با هدف تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در استان را نیز اقدام دیگر برشمرد و ادامه داد: از ابتدای راه‌ندازی این سامانه تاکنون ۹۴۱۱ فقره درخواست سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده که رقم آن بالغ بر۶۳۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

نکته دیگری که مدیرکل پیشین اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه به آن اشاره کرد شناسایی ۱۲۷ لکه و فرصت سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کرمانشاه به ارزش ۷۲۴ هزار میلیارد ریال بود و یادآور شد: این فرصت‌ها را هم در سامانه بارگذاری کردیم و هم به صورت کتابچه چاپ شده است.

وی اجرایی شدن کامل ابر پروژه خزانه‌داری الکترونیک را نیز یکی دیگر از قدامات مثبت انجام شده در کرمانشاه دانست.

حیدریان در پایان از کرمانشاه به عنوان سرزمین فرصت‌های بکر و بی نظیر سرمایه‌گذاری یاد کرد که استفاده از این فرصت‌ها نیازمند همراهی و مشارکت همه بخش‌ها است.

محمود رشیدی اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی تکالیف و وظایفی در وزارت اقتصاد و دارایی مشخص شده، گفت: برای اجرایی شدن این راهبردهای ملی و استان تلاش خواهم کرد.

وی استفاده از نیروی انسانی کارشناس، برنامه ریزی و تلاش مجاهدانه، شفافیت و سلامت اداری، نظم و انضباط مالی، تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و مهمتر از همه کمک به رفاه و معیشت مردم را از مهمترین برنامه‌های خود اعلام کرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه از مدیران و دستگاه‌های دیگر نیز برای تحقق اهداف خود درخواست همراهی کرد.

ذبیح‌الله سلمانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت اقتصاد و دارایی نیز که به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشت، از مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه خواست مواردی از جمله توجه به ۱۲۵ برنامه سند تحول دولت مردمی، مولدسازی دارایی‌های دولت، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، راهبری خدمات سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار و تلاش برای شناسایی و رفع قوانین و مقررات مخل فضای کسب و کار، شایسته سالاری و شایسته گزینی و مدیریت منابع و هزینه کرد اعتبارات را در برنامه داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار