استاندار هرمزگان تاکید کرد
تابناک هرمزگان//استاندار هرمزگان، توسعه شرق استان و مرکز را مستلزم جانمایی جدید فرودگاه‌های میناب و بندرعباس دانست که در اولویت کاری قراردارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 28 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//مهدی دوستیدر نشست شورای مسکن استان هرمزگان، با اشاره به ضرورت توسعه میناب به‌عنوان قطب  شرق استان اظهار کرد: فرودگاه زیرساخت مهم توسعه شرق استان با محوریت مکران است که جانمایی فرودگاه جدید میناب، جزء اولویت‌های برنامه است.

دوستی، همچنین توسعه بندرعباس را از سمت شرق ضروری برشمرد و افزود: جانمایی فرودگاه جدید شهر بعنوان زیرساخت اساسی این توسعه انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، بر همسویی تمامی دستگاه‌های اجرایی در طرح مسکن ملی، تاکید کرد و گفت: مدیران بخش‌های زیرساختی اعم از آموزشی در تمام مقاطع ورزشی، فرهنگی، مذهبی، تفریحی موظند ظرف ۱۵ روز با در نظر داشتن نقشه‌ها و سرانه جمعیتی در موقعیت‌های تعیین شده برای مسکن ملی برآورد مالی اعلام کنند تا در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات مورد نیاز سال ۱۴۰۲ مطرح و طبقه‌بندی بودجه شود.

استاندار هرمزگان، درخصوص تکمیل منازل آسیب دیده از بحران‌های سیل و زلزله در میناب، رودان، بندرلنگه و بندرعباس ابراز کرد: ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی فقط به صنایع بزرگ اختصاص ندارد و پیمانکاران هم باید در این حوزه وارد شوند، لازم است فرمانداران از این  ظرفیت و دیگر امکانات شهرستان از گروه‌های جهاری و مردمی گرفته تا حمایت بانک ها را پای کار آورند. در خصوص تامین بخشی از مصالح مورد نیاز از استان حمایت می‌کنیم تا شب عید مردم شریف این مناطق در منازل سفیدکاری شده و آماده جشن سال نو بگیرند. 

دوستی، شروع  عملیات‌های اجرایی، صدور پروانه ساخت و انعقاد قراردادهای واگذاری را مهمترین عملکرد حوزه مسکن ملی اعلام کرد و ادامه داد: تعداد تشکیل پرونده‌ها و قرعه‌کشی واگذاری زمین به متقاضیان دارای شرط پرداخت ودیعه ۴۰ میلیونی نیز ملاک عملکرد خوب فرمانداران است که مستمر پایش می‌شود و باید مشکلات و مسائل موجود در این مسیر احصاء و رفع شوند تا شاهد سرعت انجام امور باشیم.

دراین جلسه، علاوه بر بررسی عملکرد بانک‌ها در طرح مسکن ملی، شهرداری مسئول آسفالت مسیر دسترسی ۱۶۰واحدی بندرعباس و بنیاد مسکن استان متولی الحاق زمین‌های شناسایی شده کرگان و بندزرک تعیین شدند و دستوراتی هم درخصوص آغاز ساماندهی اراضی ۱۸ هکتاری حاجی آباد، آغاز عملیات اجرایی ۷ بلوک ۱۰ واحدی این شهرستان تا دهه فجر  همچنین تکمیل اسکلت آموزشی شهرک پیامبر اعظم و آماده‌سازی  زمین‌های جدید طرح مسکن ملی در ۱۴ شهرستان به مدیران و فرمانداران داده شد.

برچسب ها: تعاون روستایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار