رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایى و دستگیری متهم سابقه دار سایبری خبر داد که با درج آگهى دروغین فروش روغن خوراکی، وام کم بهره، بلیط هواپیما و تورهای زیارتی در یکی از سایت‌های آگهی محور، اقدام به کلاهبرداری از 50 نفر از شهروندان نموده بودند.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 28 January 2023

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس در خصوص این کلاهبرداری گفت: در پى مراجعه مردی جوان و با در دست داشتن مرجوعه قضايى به این پليس درخواست رسيدگى به شكوائيه خود مبنى بر كلاهبردارى فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین، پيگيرى موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان "فروش تور زیارتی" برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ 50 میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم که فردی سابقه دار بود تاکنون مبلغ یک میلیارد ریال از 50 شاکی کلاهبرداری نموده‌، بیان داشت : متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان سرمایه گذاری می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: همانطور كه در قوانين سايت‌هاي تبليغاتي ذكر شده است اين سايت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فيزيكى و بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار