در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود
کد خبر: ۱۰۸۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ 28 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ،  اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/11/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
توقیف 2 تن صید غیر مجاز در استان
سرهنگ محمد محمد پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از توقیف 2 تن انواع آبزیان دریایی به ارزش 6 میلیارد ریال از دو خودرو حمل کننده در محور شرق مازندران، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمد پور" در تشریح این خبر گفت: کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق پلیس امنیت اقتصادی استان با اجرای دقیق نظارت بر مسیرهای مواصلاتی و جاده ای که در قالب گشت بازرسی حین گشت زنی به دو دستگاه خودرو یخچال دار حامل انواع آبزیان ممنوعه دریایی مورد شناسایی قرار گرفت.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران افزود: ماموران در بازرسي از خودروها ، 2 تن ماهی دریایی را کشف و در این رابطه دو متهم نیز دستگیر شدند.
وي ارزش این محموله را بنا بر اعلام کارشناسان حوزه مربوط 6 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علت ممنوعیت انواع صید دریایی جلوگیری از انقراض گونه های مختلف که در این فصل به قصد تخم ریزی به ساحل نزدیک می شوند، می باشد.
سرهنگ محمدپور در پایان خاطر نشان کرد: امنيت و حفظ ارکان محیط زیست از خطوط قرمز پلیس و دیگر سازمان های مسئول است و فراجا برای حفظ و امنیت جان و مال مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.#
------------------------------
کشف سیگار خارجی قاچاق در قائم شهر
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف 45 هزار و200 نخ سیگار خارجی قاچاق و 300 پاکت تنباکو در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر عرضه سیگار قاچاق توسط فردی در آن شهرستان، موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود:  با هماهنگی مرجع قضائی، ماموران در  بازرسی از محل نگهداری کالا توسط متهم 45 هزار  و 200 نخ سیگار فاقد مجوز و قاچاق، 300 پاکت تنباکو و 300 پاکت سیگارت کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر گفت: در ادامه این عملیات متهم دستگیر شده و پس از تشکیل  پرونده به مرجع قضائی معرفی و اموال مکشوفه تحویل اداره اموال تملیکی شد.
سرهنگ خادمی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان و خاطر نشان كرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم ترین راه حمایت از تولید داخلی، کوتاه نمودن دست افراد سودجو و فرصت طلب که در فکر ضربه زدن به اقتصاد داخلی و به تبع آن ایجاد نارضایی در صنف تولید کنندگان داخلی، است.
------------------------------
اعتراف به22 فقره سرقت کابل برق در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای سیم کابل با اعتراف به 22 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت سیم کابل در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 22 فقره سرقت سیم کابل نیز اعتراف داشته است.
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.#
------------------------------
دستگیری جاعل اسکناس در سوادکوه شمالی
سرهنگ حمید رضا فرهودی فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از دستگیری جاعل اسکناس به همراه 30 میلیون ریال پول جعلی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حمید رضا فرهودی" در تشریح این خبر بیان داشت: طي اخبار واصله مبنی بر جعل اسکناس توسط فردی جاعل و کلاهبردار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
 فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: با شناسایی محل فعالیت متهم در سوادکوه شمالی ، ماموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از محل، 30 میلیون ریال اسکناس جعلی کشف کردند.
سرهنگ فرهودی در پایان خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
------------------------------
كشف 5 تن چوب قاچاق در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف 6 دستگاه خودرو با 5 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"قاسم عزیزی"درتشريح اين خبر،گفت: به منظور حفظ منابع طبیعی طرح مبارزه با قاچاق فراوده های جنگلی در دستور کار ماموران پاسگاه های پی رجه، استخر پشت و زارم رود این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت های هدفمند در حوزه استفاظی خود موفق به شناسایی 7 قاچاقچی چوب در سطح این شهرستان شدند.
وی، تصریح کرد: در اقدامی عملیاتی که به مدت 48 ساعت گذشته به اجرا در آمد در مجموع 7 خودروی در حین تردد در جاده های جنگلی و کوهشتانی این شهرستان متوقف و در بازرسی از آنها در مجموع 5 تن چوب آلات جنگلی قاچاق کشف شد.
سرهنگ عزیزی، اظهار داشت: ضمن تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی این شهرستان، متهمان نیز پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و از شهروندان خواست:در صورت مشاهده هرگونه تخلف وجرم از جمله قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
------------------------------
دستگیری سارقان اماکن دولتی و خصوصی در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري 2 سارق حرفه اي اماکن دولتی و خصوصی دراين شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن دولتی و خصوصی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی‌ 2 سارق حرفه‌ای اماکن دولتی و خصوصی را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های فنی و مستندات به 9 فقره سرقت اماکن دولتی و خصوصی در سطح شهرستان نوشهر اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند .
سرهنگ درویشی در پايان از شهروندان درخواست کرد: ضمن رعايت هشدارهاي پليسي، نسبت به ایمن کردن اماکن دولتی و خصوصی در جهت پیشگیری از سرقت اقدام ودر صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، قبل از هر اقدامي بلافاصله با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تماس حاصل نمایند.
------------------------------
کشف 14 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي جویبار
سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری13سارق و کشف 14 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.
وی تصریح کرد: از 13متهم دستگیر شده در بازجویی به عمل آمده در مجموع به 14فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ جعفری اظهار داشت: از کشف مقادیری انواع مواد مخدر، توقیف 2دستگاه خودرو متخلف از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای طرح مذکور بوده است.
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار در پايان از همکاري مردم با پلیس تشکر کرد و گفت: شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه های توزيع انواع موادمخدر، سرقت، کالاي قاچاق و سایر جرائم ،مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.
------------------------------
سارق اماکن خصوصی در گلوگاه دستگیر شد
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيری سارق سابقه داراماکن خصوصی در عملیات ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی وکابل مخابراتی در شهرستان گلوگاه، بررسی موضوع با هدف کشف این سرقت ها در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: ماموران با بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی، افزود: متهم در بازجویی ها به ارتکاب 8 فقره سرقت از اماکن خصوصی، سیم و کابل مخابراتی اعتراف در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ کلوانی با اشاره به اینکه برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری الزامی است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشكوك خودروها و افراد ناشناس خصوصا در ساعات پاياني شب، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند. 

خبر سلمان مهدوی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار