کد خبر: ۱۰۹۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 12 March 2023

سازمان هواشناسی از ورود ۲ سامانه بارشی به کشور طی هفته جاری خبر داد و برای ۱۹ استان هشدار کولاک برف، آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب در استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام بارش‌ها آغاز می‌شود. فردا با حرکت سامانه بارشی به‌سمت شرق در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، مرکزی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، بوشهر و فارس رگبار باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

سه‌شنبه در استان‌های کرمان، یزد، برخی مناطق اصفهان و ارتفاعات البرز شرقی بارش‌ها ادامه خواهد داشت. روز چهارشنبه در جنوب کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود و با ورود سامانه بارشی به کشور بارش‌ها در نوار غربی آغاز می‌شود.

پنجشنبه بارش پراکنده در شمال غرب و غرب ادامه دارد و در سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و سمنان رگبار باران روی می‌دهد.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه 1401/12/22

زمان پایان: سه‌شنبه 1401/12/23

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد با خیزش گردوخاک، ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد بارش برف و رخداد مه.

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/12/22: خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان، یزد، نیمه جنوبی همدان، جنوب کردستان، جنوب مرکزی، غرب کرمان و نیمه غربی هرمزگان.

سه‌شنبه 1401/12/23: فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و جنوب شرق استان‌های بوشهر و اصفهان.

اثر مخاطره: کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به‌ویژه گردنه‌ها کولاک برف و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به‌همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار