فرماندار شهرستان نکا گفت که بنده هم بصورت محسوس و هم غیرمحسوس بر بازار نظارت میکنم، اما دیگر با کسبه برخوردی نخواهم کرد بلکه با دستگاههای نظارتی همچون؛ جهاد کشاورزی، سمت، اتاق اصناف، اتحادیه ها، تعزیرات و هر مجموعه ای که احساس کنم در آن حوزه تخلف صورت گرفته، با او برخورد میکنم
کد خبر: ۱۰۹۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 26 March 2023

به گزارش تابناک مازندران، اولین جلسه شورای اداری شهرستان نکا در سال ۱۴۰۲ بعد از ظهر امروز یکشنبه ۶ فروردین با حضور اعضای شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار نکا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

گشت‌های محسوس و نامحسوس فرماندار نکا در بازار جهت رفع تورم
گشت‌های محسوس و نامحسوس فرماندار نکا در بازار جهت رفع تورم  

عبدالرضا بابایی با تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان توفیقات بدست آمده در سال گذشته دولت سیزدهم در شهرستان نکا را حاصل تلاش همه ی مدیران دستگاههای این شهرستان دانست.

وی با اشاره به آخرین حضور استاندار در شهرستان نکا در ۲۸ اسفند که کلنگ زنی پروژه آبرسانی شرق استان با اعتبار ۳۰۷ میلیارد تومان بود گفت: امیدواریم این پروژه ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان نکا گفت: به همت همه ی مدیران شهرستان، در طول سالی که گذشت، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در نکا کلنگ زنی و افتتاح شد که مصوبه برنامه ریزی آن ۵۸ میلیارد تومان بوده و زیر ۲۰ درصد تخصیص داشته است و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پروژه کلنگ زنی و افتتاح انجام دادیم که کار بسیار بزرگی است و به همه ی مدیران دستگاههای شهرستان، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان خسته نباشید گفته و تشکر میکنم.

بابایی بیان کرد: در این ایام یک ظرفیت برجسته حوزه های علمیه در استان و کشور حجت الاسلام طاهری را از دست دادیم که مصیبتی جانکاه برای مردم شهر، استان و کشورمان در حوزه و دانشگاه بود و به جامعه ی بزرگ روحانیت تسلیت عرض میکنم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: باتوجه به اینکه، حدود ۱۳ سال است که معظم له سالها را در حوزه ی اقتصاد، توجه به تولید داخل، خودکفایی و خوداتکایی، توجه به کار و سرمایه ی انسانی داخلی، رهنمود به سمت فرهنگ‌سازی در حوزه ی اصلاح مصرف نامگذاری میکنند، خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم شعارهای سالهای قبل کنار رفته بلکه باید آنها را نیز ضمن الگو قرار دادنِ نام امسال، مدنظر قرار دهیم و همچنان در حوزه ی تولید باید موانع پیش پای تولیدکنندگان را برداریم.

فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، کاری که دولت در سال گذشته در بحث تسهیل انجام داد کار بسیار خوبی بود اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که تولیدکننده ها را اذیت و دچار سردرگمی و خستگی میکند، «بی‌ثباتی در قیمت ارز» است و اینکه «دلالی» بیشتر از «تولید» سود دارد، این نوع موانع باید برداشته شود، این مسائل را دستگاههای اداری باید رفع کنند اگر سال گذشته به مهار تورم «توجه داشتیم» امسال مهار تورم «تاکیدی است» و باید «عملیاتی کنیم»، ولو شده مغازه به مغازه، صنف به صنف، اتحادیه به اتحادیه رفته و نظارت کنیم.

بابایی یکی دیگر از مواردی که به ما در تولید کمک میکند را «تامین مالی» عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیز در سال گذشته عمده تعهداتی که دولت در حوزه تسهیلات داشته، بیش از ۹۵ درصد آن تاکنون محقق شده است، ضمن تشکر از همکاری بیشتر بانکها، از بانکهایی که همکاری لازم را نداشتند استمرار همکاری را با قوت بیشتر درخواست داریم و پیگیری مستمر دستگاهها بصورت روزانه، زیرا ما نباید بگذاریم تسهیلات به پایان سال برسد تا به متقاضی پرداخت شود، بلکه باید از ابتدای همین سال برنامه ریزی کنیم که اینها برای ما انباشت نشود.

وی عنوان کرد: موضوع دیگر در رشد تولید، «مالیات بر بازارهای غیرمولد» است و «معافیت مالیاتی برای مجموعه های تولیدی» است، ما این را بدانیم که ۸۰ درصد اقتصاد ما اقتصاد دولتی است و فقط ۲۰ درصد آن خصوصی میباشد و این باید عوض شود، قطعا و یقینا دولت در سال پیش رو اقداماتی را در جهت اصلاح انجام خواهد داد تا این موانع را از پیش پای تولید بر دارد که در نتیجه ی آن شغلهای کاذب، رانت و ... حذف میشود.

فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، «مهار تورم» که بخش دیگری از شعار سال است، تصریح کرد: ما در کشور تورم داریم اما متاسفانه تورم در استان مازندران نسبت به استانهای دیگر بالاتر است و در شهرستان نکا نسبت به شهرستانهای دیگر بالاتر است که یک قسمت از معضل اساسی ما «عدم نظارت دقیق» و «عدم توجه زیرساختهای لازم در منطقه» است، بطور مثال، «نبود میدان بار» در شهرستان نیز خود یک تورم مضاعف ایجاد میکند و باید یک فکر اساسی کنیم.

بابایی خاطرنشان کرد: بنده هم بصورت محسوس و هم غیرمحسوس بر بازار نظارت میکنم، اما دیگر با کسبه برخوردی نخواهم کرد بلکه با دستگاههای نظارتی همچون؛ جهاد کشاورزی، سمت، اتاق اصناف، اتحادیه ها، تعزیرات و هر مجموعه ای که احساس کنم در آن حوزه تخلف صورت گرفته، با او برخورد میکنم.

وی همه ی مدیرانی که امروز دور این میز نشسته اند را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: ما نباید در شهرستان تورم مازاد داشته باشیم، آنهم در سالی که «مهار تورم» شعاری است که رهبر نامگذاری کردند و باید در شهرستان اجرایی شود و تمامی صنوف بصورت مستمر در بازار نظارت کنند، این شعار سال برای من و شماست، باید تورم شهرستان خود را با شهرستانهای دیگر و استان خود را با استانهای دیگر مساوی کنیم تا بگوییم ما در راستای شعار سال حرکت کردیم.

فرماندار شهرستان نکا تاکید کرد: «تسهیل گری» در کسب و کار و جذب سرمایه گذار در دستور کار مدیران باشد و امسال توقعات بیشتری در شهرک صنعتی داریم، زیرا هم باید توسعه آنجا مد نظر ما قرار بگیرد که فقط با کمک به یکدیگر محقق میشود و هم اینکه نباید هیچ واحد صنعتی مشکل داشته باشد.

بابایی در پایان، «شناسایی و هدایت فرصتهای سرمایه گذاری»، «احیای واحد‌های راکد و غیرفعال» باید در دستور کار قرار بگیرد، «داشتن برنامه ی اجرایی در خصوص صادرات کالاهای تولیدی» که انصافا استاندار در سالی که گذشت این دغدغه را عملیاتی کرد، «حمایت از شرکتها و فعالیتهای دانش بنیان» ، «تامین مستقر اقلام مورد نظر» ، «پاکسازی حریم جاده ها» که یک امر مستمر است، که پسماندهای حوزه مرکبات هم یک معزل است، «حل مشکلات حوزه ترافیک شهری و برون شهری» و ... را وظایف دیگر مدیران حاضر در جلسه عنوان کرد.

خبر: الهام زارعی 

 

گشت‌های محسوس و نامحسوس فرماندار نکا در بازار جهت رفع تورم  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار