شبکه‌های اجتماعی حاکمیت دنیا مجازی را در اختیار دارند و این‌طور که آمارهای رسمی نشان می‌دهند، یک‌سوم مردم جهان در این پلتفرم‌های تعاملی عضو هستند.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 13 October 2015
محبوبیت شبکه‌های اجتماعی به قدری افزایش یافته است که کارشناسان می‌گویند به کمک آن‌ها می‌توان رفتار و عملکرد یک جامعه را تغییر داد، موفقیت هرچه بیشتر کسب و کارها را موجب شد، فروش یک محصول خاص را بیشتر کرد، نحوه فعالیت یک برند در بازار جهانی را بهبود بخشید و به عبارت دیگر سمت‌و‌سوی فعالیت در دنیای واقعی را در دست گرفت.

فیس‌بوک

فیس‌بوک همچنان به عنوان بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان یاد می‌شود. تنها در کشور آمریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهی‌های تبلیغاتی خود را روی فیس‌بوک منتشر می‌کنند و همچنین گفته می‌شود سازمان‌های بزرگ آمریکایی سالانه بیش از ۱۰۰‌میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خود را به فیس‌بوک اختصاص می‌دهند.هم‌اکنون تعداد مشترکان فیس‌بوک از ۱٫۳‌میلیارد نفر هم فراتر رفته و بیش از یک میلیون سایت اینترنتی با لینک مستقیم برای ورود به صفحه شخصی در فیس‌بوک موجود است. همچنین ۲۳درصد کاربران فیس‌بوک دست‌کم روزی پنج بار وارد صفحه اختصاصی خود می‌شوند و ۴۷درصد کاربران هم اعلام کرده‌اند فیس‌بوک بیشترین تاثیر را در روند خریدهای آن‌ها به جا می‌گذارد. علاوه بر این مشخص شده است ۷۰درصد بازاریابان از فیس‌بوک برای جذب مشتریان جدید استفاده می‌کنند.

توئیتر

توئیتر برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند پیام‌های کوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بهترین شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. توئیت‌های ١۴٠کاراکتری در چند سال گذشته توانسته اند دنیای شبکه‌های رسانه‌ای را متحول کنند. آمارها نشان می‌هد۸۱‌درصد درآمدهای تبلیغاتی در توئیتر از طریق دستگاه‌های موبایلی حاصل می‌شود و این سایت به واسطه سرویس Promoted Trend برای انتشار آگهی‌های ۲۴ساعته در هر شبانه‌روز دست‌کم ۲۰۰‌هزار دلار درآمد کسب می‌کند.این سایت هم‌اکنون بیش از ۶۵۰‌میلیون عضو ثبت‌شده دارد و ۳۴درصد بازاریابان از توئیتر برای فروش محصول و موفقیت حضور خود در بازار جهانی استفاده می‌کنند. این شبکه اجتماعی ماهانه ۲۵۰‌میلیون کاربر فعال دارد که روز‌به‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

LinkedIn

از این سایت به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهان یاد می‌شود. این سایت شبکه‌های تخصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل می‌کند. در حال حاضر بیش از ۳۵۲‌میلیون نفر در LinkedIn عضو هستند و با گذشت هر یک ثانیه دو عضو جدید به این شبکه اجتماعی افزوده می‌شود.در هر ماه به‌طور میانگین ۹۷‌میلیون نفر از اعضای LinkedIn به صفحه اختصاصی خود سر می‌زنند و این مرکز پیش‌بینی کرده تعداد مشترکان خود را تا سال‌۲۰۲۰ به سه میلیارد نفر برساند. در پایان ژوئیه ۲۰۱۵‌کاربران از ۲۰۰‌کشور جهان در این شبکه اجتماعی عضویت داشتند.

یوتیوب

این سایت که یکی از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود، بزرگ‌ترین مرکز انتشار تصاویر ویدئویی آنلاین در جهان است. پیش‌بینی می‌شود یوتیوب در سال‌۲۰۱۶ میلادی بیش از ۵٫۶میلیارد دلار درآمد داشته باشد. هم‌اکنون در هر ماه شش میلیارد ساعت ویدئو روی سایت یوتیوب مشاهده می‌شود و کاربران موبایلی روزانه یک میلیارد ویدئو منتشرشده روی آن را تماشا می‌کنند. در مجموع روزی چهار میلیارد ویدئو روی یوتیوب مشاهده می‌شود و در هر دقیقه معادل ۳۰۰‌ساعت فایل تصویری جدید در این سایت قرار می‌گیرد.میزان ویدئوهای یوتیوب که هر دقیقه در فیس‌بوک مشاهده می‌شود، معادل ۳۲۳‌روز است و تقریبا ۹‌درصد سازمان‌های جهان آگهی‌های خود را روی آن منتشر می‌کنند. براساس آخرین آمار ۸۱٫۹‌درصد از تمام کاربران اینترنتی ۱۴ تا ۱۷‌ساله جهان از یوتیوب استفاده می‌کنند و ۷۲درصد بزرگسالان هم به آن سر می‌زنند.

Pinterest

این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه‌ای آنلاین محسوب می‌شود که در مدت کوتاه پیشرفت درخور ملاحظه داشته است. هم‌اکنون بیش از ۷۰‌میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که ۸۵درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و بیش از ۹‌میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس‌بوک وارد Pinterest می‌شوند.

اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستان‌های تصویری است و می‌تواند در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بیش از ۴۰۰‌میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام سر می‌زنند و روزانه ۷۵‌میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می‌کنند. به‌طور‌کلی ۲۰درصد کاربران اینترنتی جهان با اینستاگرام درگیر هستند.

از مجموع مشترکان اینستاگرام، ۵۱‌درصد را مردان تشکیل می‌دهند و ۱۴‌درصد مطالبی که روی آن منتشر می‌شود حین رانندگی به اشتراک گذاشته می‌شود.اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک محسوب می‌شود.

Tumblr

به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های یاهو توانسته است خود را به یکی از شبکه‌های موفق اجتماعی جهان تبدیل کند. این پلتفرم میکروبلاگ برای به اشتراک‌گذاری عکس، ویدئو، فایل صوتی، متن، پرسش و هر آنچه کاربر نیاز دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌اکنون بیش از ۴۲۰‌میلیون نفر در Tumblr عضو هستند و این افراد تاکنون ۲۱۷‌میلیون وبلاگ شخصی ایجاد کرده‌اند.

در هر روز بیش از ۱۲۰‌هزار وبلاگ در این شبکه اجتماعی به‌روز می‌شود و تاکنون ۹۹‌میلیارد عکس و مطلب روی آن قرار گرفته است. اعضای این شبکه اجتماعی روز ۱۱۳٫۶‌میلیون مطلب به اشتراک می‌گذارند و با هر بار ورود ۲۸‌دقیقه در صفحه شخصی خود گشت‌و‌گذار می‌کنند. تعداد کاربران ماهانه این شبکه اجتماعی موبایلی ۱۹۹٫۱‌میلیون نفر گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار