مرد جوان در دادگاه خانواده:
تابناک: مرد جواني كه براي درخواست طلاق از همسرش به دادگاه خانواده آمده بود، در مقابل قاضي اعلام كرد:‌ همسرم حقوق خود را خرج نمي‌كند لذا مي‌خواهم براي هميشه از او جدا شوم.
کد خبر: ۱۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 12 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، چندي پيش مرد جواني كه براي درخواست طلاق از همسرش به دادگاه خانواده مراجعه کرده بود، در خصوص علت درخواست خود به قاضي، گفت: همسرم سرکار مي‌رود و درآمد خوبي هم دارد؛ ولي اصلا پول‌هايش را براي زندگي‌مان خرج نمي‌کند؛ هرچه مي‌گويم در بعضي مواقع تو هم کمي پول خرج کن؛ مي‌گويد اين وظيفه تو است و من نبايد هيچ پولي در اين خانه خرج کنم.

مرد جوان ادامه داد: او حتي خرج لباس و وسايل خودش را هم از من مي‌گيرد و پول‌هايش را يا پس انداز مي‌کند و يا براي خانواده خودش خرج مي‌کند؛ دو سال است که اين رفتارهاي او را تحمل مي‌کنم ولي ديگر طاقتم تمام شده و تصميم به جدايي گرفتم.

وي افزود: همسرم اصلا به من اعتماد ندارد و حاضر نيست حتي ريالي براي زندگي‌مان پول خرج کند؛ به نظر من زندگي در کنار اين زن خودخواه اصلا فايده‌اي ندارد و ما هرچه زود‌تر از هم جدا شويم بهتر است.

بعد از صحبت‌هاي اين مرد، قاضي همسر وي را نيز به دادگاه احضار کرد تا صحبت‌هاي او را هم بشنود. ‎
زن و شوهر، ابتدا در خصوص مسائل زندگي به توافق برسند

يك كارشناس مشاوره در اين‌باره گفت:‌ با توجه به اينكه اغلب مردان، توقع دارند اشتغال همسرشان فوايدي مانند بهبود وضعيت اقتصادي و تامين نيازهاي مادي خانواده را به دنبال داشته باشد، مقاومت‌هاي برخي زنان در اين زمينه، گاهي منجر به بروز اختلافات و تعارضات زناشويي مانند مورد ذكر شده خواهد شد.

وي تاكيد كرد:‌ زن و شوهر بايد در خصوص امور زندگي مشترك مانند تقسيم وظايف مربوط به منزل و رسيدگي به فرزندان و مسائل تربيتي آنان و نحوه تامين نيازهاي مادي خانواده در صورت اشتغال زن، در همان ابتداي زندگي به توافق برسند زيرا تنها در صورت دستيابي به نظرات مشترك مي‌توانند با همكاري يكديگر، چرخ زندگي را در حد توان به خوبي بچرخانند و آسيب‌ها و اثرات منفي ناشي از اشتغال زن و عدم حضور وي در خانه را برطرف كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار