رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: لیموترش تنها میوه‌ای است که در بازار مشهد به صورت غیرمجاز ورود پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 22 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حیدر ساکن در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: البته این میوه نیز به صورت مستقیم وارد میادین بار مشهد ورود پیدا نمی‌کند بلکه واردکنندگان آن در حاشیه شهر اقدام به توزیع آن کرده و به همین علت نظارت بر آنها کمی سخت می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام میوه‌های زمستانی در میادین بار مشهد به فراوانی یافت می‌شوند، تصریح کرد: در سال جاری محصول برداشت شده از باغات بسیار عالی بوده و لذا افزایش قیمتی در این حوزه به وجود نیامده است.
رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با اشاره به حجم بالای صادرات سیب از خراسان رضوی به کشورهای دیگر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولید بالای این محصول در سال جاری سبب شده که مشکلی برای صادرات آن به وجود نیاید و روند اقدامات مربوط به این امر به سهولت به کشورهایی از جمله پاکستان، افغانستان و تاجیکستان در حال انجام است اما در عراق برای صادرات این محصول مشکلاتی وجود دارد که باید برای حل آن اقدام کرد.
ساکن افزود: سیب هم اکنون در بازار داخلی خراسان رضوی از 700 تا 2200 تومان در میادین بارفروشی بسته به کیفیت آن قیمت دارد که نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است.
وی با اشاره به لزوم کنترل واردات بی‌رویه میوه و قاچاق در کشور، خاطرنشان کرد: در شهر مشهد تا بیش از 85 درصد موضوع قاچاق میوه کنترل شده که بیشتر آن نیز به مدد بازرسی‌هایی است که انجام می‌شود و تنها اقلامی که هم اکنون در بازار مشهد به صورت مجاز وارد می‎شوند آناناس و موز هستند.
رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد یادآور شد: باید در نظر داشت که روند قیمت هیچ کدام از میوه‌ها نسبت به سال گذشته افزایشی نبوده و قیمت‌ها یا با کاهش روبه‌رو شده و یا ثابت باقی مانده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار