مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از هشت هزار و 500 تن ماهی گرمابی و سردابی در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴ 26 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبزیان در پارس‌آباد اظهار کرد: این میزان تولید به نسبت سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 تن افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل قطب تولید ماهیان گرمابی است، تصریح کرد: در این بین شهرستان پارس‌آباد از جایگاه خوبی در تولید آبزیان به ویژه ماهیان گرمابی برخوردار است.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان با یادآوری اینکه با صدور مجوز از تولیدکنندگان آبزیان حمایت می‌کنیم و قصدمان بر توانمندسازی این حوزه است، گفت: امسال رقم تولید ماهیان گرمابی را تا پنج هزار تن افزایش دادیم تا امکان عرضه محصولات با کیفیت به بازار فراهم آید.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این بازدید افزود: شهرستان پارس‌آباد دومین قطب تولید ماهیان سردابی و گرمابی در استان است که تلاش می‌کنیم بر این توان مضاعف بیفزاییم.

مهدی احمدی با بیان اینکه بیش از 23 مزرعه پرورش آبزیان در این شهرستان وجود دارد که چهار مزرعه سردابی و مابقی گرمابی است، بیان کرد: این در حالی است که ما از ظرفیت منابع آب طبیعی، نیمه طبیعی و کانال‌ها نیز در این حوزه استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در شهرستان پارس‌آباد در سال گذشته از مزارع پرورش ماهی یک‌هزار و 500 تن محصول برداشت شده و تلاش می‌کنیم تا این توان و بضاعت بیش از هر زمان دیگر افزایش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار