مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات حوزه شیلات استان علی رغم کاهش ۳۴ درصدی اعتبارات جهاد کشاورزی استان در سال جاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 28 November 2015
 

 مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات حوزه شیلات استان علی رغم کاهش ۳۴ درصدی اعتبارات جهاد کشاورزی استان در سال جاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محمد مهدی سعیدی، امروز (5 آذر ماه) در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته ۳۴۱ تن ماهی سردآبی در ۶۱ باب استخر استان، با ارزش ریالی ۴۱۰ میلیارد ریال تولید شده است که برای ۱۰۸ نفر اشتغال‌زایی داشته است.

 وی با اشاره به وجود ۴۹۹ باب استخر پرورش ماهیان گرمابی در استان تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ تن تولید ماهی گرمابی به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال در استان تولید داشته‌ شده که برای ۱۴۱ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شش باب واحد تولیدی ماهیان زینتی در استان فعال است، افزود: در سال گذشته ۸۳ هزار قطعه ماهی زینتی به ارزش ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در استان تولید شده است.

سعیدی با اشاره به وجود ۱۱ هزار منبع آبی در استان گفت: اگر در کنار هر کدام از این منابع یک استخر پرورش ماهی احداث شود تولید استان به سالانه ۵ هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

 وی با اشاره به توزیع ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در فرودین ماه سال آینده ، اظهار کرد: معاونت شیلات وزارت جهاد کشاورزی قول تامین ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی رایگان به استان را داده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: اگر مازاد بر این نیز نیاز باشد از محل اعتبارات استانی تامین و به صورت رایگان در اختیار بهره برداران قرار خواهیم داد.

سعیدی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۹۲۷ تن انواع ماهی گرمابی و سردآبی در استان افزود: در شش ماهه نخست امسال۳۰۰ تن ماهی گرمابی و سردآبی در استان تولید داشته‌ایم که پیش بینی می‌شود از مجموع تولیدات امسال ۳۲۱ تن ماهی سردآبی و ۶۰۶ تن ماهی گرم آبی تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال ۸۴ سرانه مصرف ماهی در استان ۶۰۰ گرم به ازای هر نفر بوده است، افزود: با اجرای برنامه‌های ترویجی این رقم در سال گذشته به ۳ کیلو و ۲۴۰ گرم افزایش یافت.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیش بینی کرد سرانه مصرف استان در سال جاری به چهار کیلوگرم برسد در صورتی که سرانه مصرف در کشور هشت کیلوگرم و در کشورهای پیشرفته ۲۸ کیلوگرم است.

سعیدی در پایان از برگزاری همایش آبزی پروری در مناطق غیر ساحلی در استان خبر داد و افزود: این گردهمایی ۲۹ و ۳۰ آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار