مدیر شیلات و آبزیان یزد از تولید 380 تن ماهی گرمابی در این استان در سالجاری خبر داد و گفت: برای این منظور 180 هزار قطعه بچه ماهی در 200 باب استخر کشاورزی این خطه رها سازی شد.
کد خبر: ۱۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 30 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد مهدی شطرنجی وزن این بچه ماهی ها را 20 گرم بیان کرد و افزود: ماهیان گرمابی استان از گونه کپور ماهیان شامل معمولی ، علفخوار یا امور و کپور نقره ای بود.

وی دوره پرورش این گونه ماهیان را شش ماهه اعلام و اظهار کرد: با شروع فصل گرم استان اواخر فروردین ماه رها سازی بچه ماهی گرمابی در استان آغاز و نیمه آبانماه صید آن آغاز می شود.
شطرنجی توجه به تغذیه ماهیان در دوره پرورش را الزامی خواند و گفت: ماهیان گرمابی قادر هستند در فصل سرد با رفتن به عمق آب از تغذیه خودداری و به حیات خود ادامه دهند بنابراین آبزی پروران می توانند در صورت عدم صید نسبت به نگهداری این ماهیات در استخر خود نمایند.
وی تصریح کرد: کشاورزان و گلخانه داران می توانند با توجه به شرایط حاکم بر منطقه نسبت به پرورش ماهی اقدام کنند.
وی تعداد دارندگان مجوز فعالیتهای شیلاتی در استان را 750 فقره بیان کرد و گفت: میزان سرانه مصرف ماهی در استان 7.5 کیلوگرم است.
مدیر شیلات و آبزیان استان یزد افزود: این رقم در ایران و جهان به ترتیب 8.5و 18.9 کیلوگرم است.
در استان یزد همچنین ماهی خاویاری، ماهی سفید، کپور ماهیان، ماهی قزل آلا، ماهی تیلاپیا و بسیاری از گونه های دیگر در استان پرورش داده می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار