مدیر کل شیلات و آبزيان استان يزد اعلام كرد: سازمان‌هاي شیلات و محیط زیست كشور در مورد اجراي 10 طرح پایلوت به تفاهم‌ رسيده‌اندجراشود، از آمادگی سرمایه‌گذار برای شروع کار خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 05 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شطرنجی تصريح كرد: کمیته مشترکی با حضور معاونت آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران و سازمان محیط‌زیست كشور تشکیل شده و در مورد اجراي 10 طرح تكثير و پرورش ماهي تیلاپیا هر يك به ظرفیت 10 هزار تن در شهرستان بافق در يزد به تفاهم رسيده‌اند و به زودي اين طرح زیر نظر محیط‌زیست شروع به کار خواهد كرد

وي با تاكيد بر اين كه توافق ضمنی انجام شده و هنوز مکتوب آن به استان ابلاغ نشده است، گفت: آنچه مسلم است اين کمیته‌ي مشترک در مورد تکثیر و پرورش آزاد تیلاپیا در مجموعه‌ی کشور با اولویت استان یزد به توافق رسيده اند ولي قطعاً تا به صورت كتبي اعلام نشود، طرح اجرايي نخواهد شد.

چمني عملياتي شدن اين طرح را بسيار پر هزينه و سنگین دانست و در اين باره عنوان كرد: در همين رابطه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصي رايزني‌ها صورت گرفته و مراحل اوليه و زيرساخت‌هاي اجراي طرح نيز آماده‌سازي شده است.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در حال حاضر سرمايه‌گذار پاي كار است و تنها در انتظار صدور مجوز هستيم تا عمليات اجرايي را با نظارت و هماهنگی محیط‌زیست شروع کنيم.

چمني در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: در شش ماهه نخست امسال 180 هزار قطعه بچه ماهي گرمابي در حدود 200 باب استخر استان رها سازي شد كه منجر به توليد 360 تن ماهي گرمابي در استان شد.

وي افزود: اين ماهيان عمدتاً شامل انواع كپور ماهيان هستند كه از اواخر فروردين‌ماه در استخرهاي استان رهاسازي و معمولاً در نيمه آبان ماه صيد آنها آغاز مي‌شود.

مدير كل شيلات استان با اشاره به وجود بالغ بر 750 فقره مجوز فعاليت‌هاي شيلاتي در استان، يادآور شد: با توجه به امكان پرورش ماهي در استخرهاي ذخيره آب كشاورزي در سطح استان كليه كشاورزان، گلخانه‌داران و دارندگان استخر مي‌توانند بسته به شرايط حاكم بر منطقه اقدام به پرورش ماهي كنند.

وي همچنين از رهاسازي تاكنون 400 هزار قطعه بچه ماهي سردابي در استان خبر داد و پيش‌بيني كرد كه تا پايان فصل جاري اين تعداد به 800 هزار  قطعه نيز برسد.

چمني با اشاره به اين كه در استان تعداد بيش از 600 فقره مجوز براي پرورش ماهيان سردابي صادر شده است، زمان رهاسازي ماهيان سردابي استان كه عمدتاً از گونه‌ي قزل آلا هستند را اوائل مهرماه و برداشت آن را در ماه اسفند ذكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار