مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ددر برنامه‌های پیش‌بینی شده بنا بر این است که میگوی پرورشی در برخی از استخرهای خراسان‌رضوی به طور آزمایشی تولید شود.
کد خبر: ۱۴۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 14 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدرضا مهدیزاده در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در پایان فصل صید ماهی‌های گرمابی 100 تن از انواع آنها از استخرهای ذخیره استان صید شد.

وی تصریح کرد: استخرهای ذخیره گرمابی در تمام 28 شهرستان خراسان رضوی وجود دارد اما مزارع پرورش ماهی گرمابی تنها در دو شهرستان سرخس و درگز در نظر گرفته شده که میزان برداشت از آنها حدود 250 تن بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش میزان برداشت ماهی گرمابی از مزارع خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: میزان برداشت ماهی از مزارع گرمابی در سال گذشته حدود 235 تن بوده که در سال جاری افزایش داشته است.

مهدیزاده افزود: هم‌اکنون در شهرستان سرخس در حدود 100 هکتار وسعت مزارع آبی تولید ماهی گرمابی در خراسان رضوی است که 185 تن تولید ماهی داشته است.

وی با اشاره به سایر مکان‌های تولید ماهی گرمابی در خراسان رضوی، بیان کرد: هرساله تعدادی از منابع آبی نیز اقدام به پرورش ماهی‌های گرمابی می‌کنند که سازمان آب و فاضلاب آن‌ها را مدیریت کرده و در پایان هر سال آمار آن‌ها را به جهاد کشاورزی ارسال می‌کند سال گذشته میزان تولید ماهی گرمابی در این بخش حدود 420 تن بوده که امید می‌رود در سال جاری افزایش داشته باشد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با تعداد قطعات ماهی گرمابی رهاسازی شده برای تولید، اظهار داشت: در سال گذشته 834 هزار قطعه ماهی گرمابی رهاسازی شده بود که این تعداد در سال جاری به یک میلیون و 732 هزار قطعه رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار