مریم سادات کاظمی: صورت بخشی از بدن است که به طور مداوم در معرض هوای سرد است. تغذیه سرشار از ریز مغذی های تامین رطوبت می تواند به محافظت و سلامتی پوست صورت کمک کند.
کد خبر: ۱۵۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 04 January 2016

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ رطوبت رسانی پوست با کرم های مرطوب کننده موجب تقویت پوست برای مقابله با عوامل آسیب رسان خارجی می شود اما تغذیه نیز تاثیر ویژه ای در شادابی و درخشندگی پوست خواهد داشت. در این روزهای سرد توصیه می شود حتما این خوراکی ها را در برنامه تغذیه خود بگنجانید:

ماهی و خوراکی های دریایی

شوفاژ و بخاری در فصل زمستان پوست را خشک می کند. در این زمان می توان روی خوراکی های دریایی که منبع غنی روی هستند حساب ویژه ای باز کرد. البته ماهی های چرب مانند آزاد، تن و قزل آلا سرشار از امگا 3، ویتامین ها، آهن و کلسیم نیز هستند که این ریز مغذی ها رطوبت پوست را تامین می کنند.

تخم مرغ

بهتر است روزهای سرد در وعده صبحانه تخم مرغ میل نمایید. در واقع، گوگرد موجود در تخم مرغ سلول های پوست را از درون بدن ترمیم می کند، حالت کشانی را به آن برمی گرداند و نقش محافظتی در برابر سرما دارد. البته گوگرد در سیر نیز وجود دارد.

کیوی

گل سرسبد میوه های زمستانی کیوی است. این میوه خوشمزه دوست خوبی نیز برای پوست محسوب می شود زیرا مقدار بالایی ویتامین C دارد که به حفظ کلاژن پوست کمک می کند. مصرف منظم کیوی حالت کشسانی و سفتی پوست را تقویت می کند و البته بروز چین و چروک نیز کاهش می دهد.

چای سبز

پوست ما با شرایط آب و هوایی سازگار می شود و به همین دلیل در فصول سرد سال تیره می شود. نوشیدن یک فنجان چای سبز در این روزها به دفع مواد سمی زمینه ساز تیرگی پوست کمک می کند. از طرفی نقش محافظتی در برابر پرتوهای فرابنفش نیز دارد که معمولا در فصل پاییز و زمستان توجهی به آنها نداریم.

حبوبات

سویا یکی دیگر از خوراکی های عالی برای محافظت از پرتوهای فرابنفش و تولید کلاژن پوست است. البته عدس، نخود و باقلا نیز بسیار مؤثر هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار