در نشست فعالان آبزی‌پروری مازندران
در نشست فعالان آبزی‌پروری مازندران بر ایجاد رقابت در عرصه صادرات استان تاکید شد.
کد خبر: ۱۸۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 15 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، صابر کاظمی نائب رئیس کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران در نشست تخصصی فعالان آبزی پروری مازندران در اتاق بازرگانی استان گفت: تغییرات در دولت‌ها موجب افزایش مشکلات صادرات و تولید شده است.


وی با تاکید بر اینکه به دلیل تحریم‌ها از لحاظ صادرات بسیار عقب مانده‌ایم، تصریح کرد: در صادرات روابط بین کشورها بسیار مهم است که صادرکنندگان می‌توانند بر بازار هدف ورود پیدا کنند و همچنین باید با کاهش هزینه های تولید امکان رقابتی شدن محصولات را برای صادرات فراهم کنیم.


نائب رئیس کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: با استفاده از علم و تکنولوژی روز دنیا می‌توان کاهش هزینه های تولید را ایجاد کرد و پس از آن باید به بسته‌بندی و صادرات توجه شود و هر کدام از این سه بخش اگر درست عمل نشود دچار مشکل خواهیم شد.


وی گفت: باید از موازی کاری در اجتناب شود و با تشکیل کمیته های تخصصی به بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم اقدام کرد و این راهکارها در جلسات تخصصی اتاق بازرگانی به مسئولان استان ارائه شود.


کاظمی با تاکید بر ایجاد شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: باید به تکنولوژی دنیا توجه شود که خود موجب پیشرفت در کشور می‌شود.


 کریمیان از فعالان تولیدکننده غذای ماهی در استان نیز در این نشست گفت: بهره بانکی در کشور 22 درصد است ولی برای رقبای ما برای صادرات یک یا کمتر از یک درصد بهره پرداخت می‌کنند که خود امکان رقابت برای صادرات را از بین برده است.


وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه اول تولید ماهی گرمابی در کشور را دارد، گفت: درصد زیادی از این تولیدات به عراق صادرات می‌شود و با ورود کشورهایی همچون چین، ترکیه و عراق این بازار نیز از دست خارج می‌رود.


کریمیان به مشکلات موجود برای صادرات آبزیان پرداخت و گفت: در استان برای صدور مجوز صادراتی در دو شهر آمل و ساری اقدام می شود که موجب مشکلات برای صادرکنندگان شده است و همچنین اگر دامپزشکی و گمرک با هماهنگی هم در یک محل بتوانند ارائه خدمت بدهند مشکلات رفت و آمد بین این دو دستگاه کاهش می‌یابد.


ابراهیم رفیعی از اعضای هیات مدیره بازار ماهی‌فروشان و صادرکننده آبزیان مازندران نیز در این نشست گفت: با راه‌اندازی بازار ساری در جاده قائم‌شهر مشکلات عدیده برای فروش ماهی پیش آمده است و قول‌های حمایت مسئولین به انجام نرسیده و مردم به دلیل عدم دسترسی و دور بودن از شهر استقبال مردم اندک است.


وی ادامه داد: برای خرید تلفن در محل بازار اداره مخابرات 800 هزار تومان از متقاضیان طلب کرده است و خدمات شهری نیز به بازار ارائه نمی شود و برای حمل زباله خود بازاریان اقدام به کرایه ماشین برای حمل زباله می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار