کد خبر: ۲۴۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 05 June 2016
رضا فدایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تکثیر ماهی گرمابی از ابتدای اسفند سال گذشته آغاز شده و به مدت چهار ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: این طرح در سطح ملی برای تامین اهداف اقتصاد مقاومتی و نیز عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سالجاری اجرا شده است.
وی گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی ماهی سفیدک محلی در تولید آبزیان سیستان و بلوچستان، تکثیر این نوع ماهی ها ضمن تامین بچه ماهی مورد نیاز مزارع پرورش استان مازاد آن نیز به استانهای خراسان رضوی، کرمان و خراسان جنوبی ارسال می شود.
وی تصریح کرد: همچنین یک میلیون و 250 هزار قطعه ماهی سفیدک محلی که ارزش اقتصادی بسیار زیادی دارد سالجاری در زهک تولید شده به طوری که به صورت زنده کیلویی 450 هزار ریال به فروش می رسد.
رئیس مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی زهک بیان کرد: حمایت از تشکلهای بخش خصوصی از جمله تعاونی های صید و صیادی، حفظ ذخایر منابع آبی و توسعه پایدار آبزی پروری و نیز اشتغالزایی برای صیادان و شکوفایی اقتصاد منطقه یکی از اهداف بسیار مهم این مرکز است.
فدایی اظهار داشت: مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی در 110 هکتار زمین ایجاد شده و دارای 17 باب استخر مشتمل بر 11 هکتار کاملا فعال است.
وی ادامه داد: 16 باب استخر با مساحت یک و نیم هکتار تا پایان سالجاری در زهک به بهره برداری می رسد که ظرفیت تولید بچه ماهی را از 2 و نیم میلیون به چهار میلیون بچه ماهی می رساند.
وی خاطر نشان کرد: 3 سالن در این مرکز وجود دارد که 2 سالن مربوط به تکثیر بچه ماهی بومی و گرمابی و یک سالن چند منظوره برای پرورش ماهی خاویار در نظر گرفته شده است.
شهر زهک مرکز شهرستان زهک در 220 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از شهرستان های پنجگانه سیستان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار