کد خبر: ۲۵۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹ 28 June 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع گرد و غبار در استان‌های اصفهان، مرکزی، قم و سمنان از افزایش نسبی دما در غالب نقاط کشور طی روزهای آینده خبر داد.
 
احد وظیفه گفت: بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز  (دوشنبه) و روز سه‌شنبه 7 و 8 تیر، در ارتفاعات البرز مرکزی  و زاگرس مرکزی افزایش ابر و در بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
وزش باد شدید در شرق کشور طی روزهای آینده
 
وی با بیان اینکه امروز در مناطقی از شمال شرق کشور نیز  افزایش ابر و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست، اظهار کرد: طی دو روز   آینده در شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل باد سبب تشدید گر د و خاک و در بعضی ساعات طوفان شن خواهد شد. همچنین وزش باد شدید شرقی سبب پدیده گرد خاک در برخی مناطق استان‌های اصفهان، مرکزی، قم و سمنان خواهد شد.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور نیز پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 8 و 9 تیر، افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشوری پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب سیستان  و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد.
 
به گفته وظیفه، تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر موقعیت مرکزی طوفان حاره‌ای در 22 درجه و یک دقیقه شمالی و 63 درجه و 4 دقیقه شرقی در شمال اقیانوس هند و در 350 کیلومتری جنوب کراچی پاکستان است که با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت به سوی غرب حرکت می‌کند که تحلیل آخرین داده‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که مسیر حرکت مرکز این طوفان از سوی کشور ایران نبوده ولی انتظار می‌رود که پیامد حرکت غرب سوی آن از اواخر روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه افزایش نسبی ارتفاع موج در سواحل جنوب شرقی کشور بین یک کیلومتر باشد.  
 
وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 8 و 9 تیر، صاف و کمی ابری با حداکثر و حداقل دمای 37 و 25 و 40 و 27 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار