مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از روند افزایش دمای تهران تا اوایل هفته آینده خبر داد. کارشناس هواشناسی : هوای امروز تهران در ساعات بعد از ظهر با رشد ابر همراه است و در گرمترین ساعات روز دمای هوا به 38 درجه بالای صفر خواهد رسید.
کد خبر: ۲۵۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 29 June 2016
مرتضی ضرابی در گفتگوی اختصاصی افزود: امروز شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و بادهای شدید موقتی در استانهای شمال غربی کشور همچون اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و غرب دریای خزر مهیاست و همین شرایط نیز برای جنوب شرق کشور پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه پدیده غالب در نیمه شرقی کشور وزش بادهای نسبتا شدید خواهد بود، گفت: این پدیده در خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که در زابل با طوفان شن و کاهش دید افقی همراه خواهد بود.

ضرابی تصریح کرد: بعد از ظهر امروز شرایط برای رشد ابر و بادهای شدید موقتی در دامنه های جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی ( ‌زنجان و قزوین ) فراهم است.

کارشناس هواشناسی افزود: در غرب و جنوب غرب کشور، شرایط آب و هوا با غبار محلی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه امروز آبهای دریای عمان همچون دیروز مواج است، افزود:‌ ارتفاع موج در مناطقی همچون چابهار 2 تا 2/5 متر می رسد.

ضرابی همچنین گفت: با عبور موج از تراز میانی جو، شرایط برای بارش های خفیف در نوار شمالی کشور فراهم می شود.

 تداوم روند افزایش دمای تهران

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از روند افزایش دمای تهران تا اوایل هفته آینده خبر داد. 

احد وظیفه در گفت وگویی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، در 24 ساعت آینده در ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و برخی مناطق شمال غرب افزایش ابر و در بعداز ظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت آینده در مناطق مرزی شرق، غرب و جنوب غرب کشور نیز پدیده گرد و غبار دوراز انتظار نیست، اظهار کرد:  آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی بیانگر موقعیت مرکز طوفان حاره ای در شرق کشور عمان است. انتظار می رود که پیامد حرکت غرب سوی آن، طی روزهای چهارشنبه وپنجشنبه 9 و 10 تیر و افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوب شرقی کشور بین دو تا سه متر باشد.
 
مدیر کل یش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه دمای کل کشور روند افزایش نسبی دما را طی می کند، افزود: در استان تهران نیز تا اواخر هفته جاری و اوایل هفته آینده روند افزایش دما را خواهیم داشت، بنابراین آسمان تهران در روز چهارشنبه و پنجشنبه 9 و 10 تیر، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 39 و 28 و 40 و 28 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار