کد خبر: ۲۵۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 03 July 2016
عظمت، ابهت و اقتدار دستگاه قضائی عاملی مهم برای ثبات امنیت و اقتدار در نظام شکوهمند اسلامی ایران بوده و قطعا برخورد جدی و قاطعانه با عوامل جرم و فساد و مخلان امنیت در کنار اجرای عدالت و حفظ حقوق شهروندان از شاخصه ها و ویژگی های مهم کار در قوه قضائیه است.
به گزارش تفتان ما، عملکرد دستگاه قضائی در سالهای انقلاب اسلامی نشان داده که در مواجهه با عوامل شرارت و ناامنی و مقابله با باندهای مافیائی مواد مخدر و مفسدان اجتماعی و اقتصادی بسیار عالی وارد شده و مهمترین وظیفه و دستور کار این حوزه دفاع از حقوق شهروندان است.
در دهه اخیر که شاهد فعالیت های گسترده عوامل فتنه قومی و مذهبی و ایجاد ناامنی در داخل و نیز مرزهای کشور بوده ایم؛ اقتدار در حوزه قضائی توانسته بخش بزرگی از برنامه های دشمنان را شناسائی و خنثی کند.
تعامل دستگاه قضا با سایر قوا و اقشار مختلف جامعه و مسئولان توانسته به موفقیت نیروها در این نهاد مهم کمک کند. قوه قضائیه بعنوان دستگاهی مقتدر و مستقل به درستی اهداف والای اسلامی و انقلای را در کشور محقق ساخته است.
در راس کار بودن فردی عاقل و آگاه بر مسائل و فردی مدیر و شجاع و عدالت گستر مانند شهید آیت الله دکتر بهشتی و ادامه دادن راه ایشان توسط همکاران وی در سالهای انلاب اسلامی توانسته بسیاری از ریشه های ظلم و بی عدالتی را در جامعه بخشکاند.
واقعه هفتم تیر که در آن آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از 70 نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، 27 نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند نشان می دهد که دشمنان و در راس منافقان از همان سالهای شروع انقلاب برای نابودی این انقلاب برنامه دارند.
این حادثه دردناک و غم انگیز شش روز پس از عزل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری رخ داد و نیز سه روز قبل از وقوع این حادثه، محمد جواد قدیری، عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق و طراح اصلی انفجار مسجد ابوذر که در آن آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه وقت تهران مورد سوءقصد قرار گرفت، به دوستان خود با اطمینان خبر داده بود که «روز هفتم تیر» کار یکسره خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحلیل فاجعه هفت تیر و تاثیرات این فاجعه در داخل و خارج از کشور می فرمایند: حادثه دفتر مرکزی حزب در داخل تاثیرش خیلی زیاد بود.
علت هم این بود که مردم به حزب و به این مسئولانی که شهید شدند، علاقه مند بودند، به خصوص بعد از افشاگری مجلس در مورد بنی صدر و اقدام قاطع امام نسبت به بنی صدر از این جریان رو برگردانده بودند و تقریباً به طور یکسره بطلان جریان لیبرالها را فهمیده بودند لذا وقتی که این حادثه پیش آمد، میزان وحشیگری جریان مخالف را هم فهمیدند.
البته جریان دست اندر کار حادثه 7 تیر، جریان آمیخته ای از لیبرالها و منافقین بود؛ یکسره از لیبرالها نبود، لکن نشان می داد که چقدر آنها مردم ناجوانمردی هستند که حاضرند به خاطر مسائل سیاسی، شخصیتهایی مثل شهید بهشتی و بقیه شهدای 72 تن را در یک حادثه نابود و شهید کنند.
این چیزی است که به طور طبیعی هر کس را تکان می دهد و متوجه بطلان آن جریانی می کند که دست اندر کار این مسئله بود، بنابراین حادثه در داخل ایران جریان انقلاب را یکسره و یکپارچه کرد.
اگر مردم تا آن زمان بطلان جریان مخالف را فهمیده بودند در حادثه 7 تیر حقانیت مطلق جریان مخالف لیبرالها و منافقین را که خط امام باشد، احساس می کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار