مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان گفت: پنج دستگاه اسپلشن و خوراک دام بین آبزی پروان این شهرستان در سال جاری توزیع شد.
کد خبر: ۲۷۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 01 August 2016
یکی از معمولترین و پرکاربرد ترین نوع هواده برای مزارع سردابی اسپلش است؛ اسپلشن ها با پاشش مقادیر بسیار زیاد آب به صورت فواره ای عمل می کند و این نوع هوادهی سطح آب را شکسته و باعث ایجاد سطح تماس بیشتر آب با هوا می شود.
این وضعیت موجب می شود که سطح بالایی آب استخر با اکسیژن موجود در هوا در هم آمیزد و اکسیژن اشباع شده را در سطح بالایی استخر افزایش دهد؛ همچنین با افزایش سطح تماس بین آب و هوا باعث حل شدن مقادیر بیشتری از هوا داخل آب و از طرف دیگر به انتقال گازهای مضر از آب به هوا کمک می کند.
محسن نظام دوست روز دوشنبه در حاشیه توزیع اسپلش و خوراک دام بین آبزی پروران این شهرستان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون هفت استخر ماهی سردآبی با ظرفیت تولید سالانه 90 تن در این شهرستان وجود دارد.
وی از رهاسازی 116 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از سال گذشته تا اردیبهشت سال جاری خبر داد و افزود: برآورد تولید در سال جاری، 100 تن است.
وی مزارع گرمابی فعال دارای مجوز را دو استخر اعلام و بیان کرد: 73 استخر دومنظوره کشاورزی بدون مجوز در زمینه پرورش ماهیان گرمابی در این شهرستان فعالیت می کند.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 200 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی پروژه توسعه آبزی پروری شهرستان صرف تهیه و توزیع 2 هزار و 180 کیلوگرم خوراک گرمابی و 1 هزار و 250 کیلوگرم خوراک سردآبی بین آبزیان شهرستان شده است.
شهرستان 110 هزارنفری مانه وسملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.و به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محصوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار