خطبه های نماز جمعه زابل
امام جمعه زابل در خطبه دوم نماز با اشاره به روز خبرنگار گفت : عزیزان اهل قلم و رسانه های محلی ، پیگیر مطالبات مردم باشید ، مدتی هست که آن شور و نشاط رسانه ای در منطقه دیده نمی شود ، سایتها را بروز کنید و تیترها را فنی و قلم ها را برای رضای خدا بنویسید نه برای خوشامد مسئولین .
کد خبر: ۲۷۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 06 August 2016
خطبه های نمازجمعه شهرستان زابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه شهرستان درمحل مصلی الهمدی زابل برگزار گردید.

به گزارش تابناک از زابل ، امام جمعه شهرستان در بخشی از سخنان خود مسئولین را به ساده زیستی دعوت کرد و گفت : مسئولین ساده زیست باشند و همانگونه که امام راحل ساده زیست بودند ، همان طوری که مقام معظم رهبری ساده زیست هستند ؛ مسئولین از تجملات و زندگی اشرافی پرهیز کنند و در استفاده از بیت المال تقوی را عایت کنند .

امام جمعه زابل گریزی نیز به حقوق های نجومی زد و ضمن گلایه از این اتفاق آنرا خیانت به نظام و مردم عنوان کرد و افزود : حُقوق های نجومی ۱۰۰ میلیونی و ۲۰۰ میلیونی در ماه در حالی که مشکل فقر، بیکاری و ازدواج را داریم خیانت به مردم و خیانت به انقلاب اسلامی است .

همه باید انقلابی و بسیجی باشیم و ارزش ها و آرمان ها را فراموش نکیم و پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت مان آسیب نرسد ؛ رییس جمهور محترم در مبارزه با فساد انقلابی عمل کنند ، قوه قضاییه در برخورد با مفسدین انقلابی برخورد کنند و وقتی ثابت شد کسی خیانت به انقلاب و ملت کرده اسم آنرا به مردم معرفی کنید.

 توصیه های مهم امام جمعه زابل به اهالی رسانه و خبرنگاران

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به روز خبرنگار گفت : یکشنبه ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوی اسلامی ایران در افغانستان  به دست گروهک طالبان در سال ۱۳۷۷ و روز خبرنگار است ، این روز را به همه اهالی رسانه مخصوصاً عزیزان خطه سیستان تبریک عرض می کنیم .


به فرموده امام راحل عظیم الشان (ه) رسانه مربی یک کشور است ، رسانه وسیله فرهنگسازی و تربیت جامعه و نشر معارف است و به فرموده امام راحل (ره)آنوقتی که قلم به دست می گیرید بدانید که در محضر خدا قلم دست گرفته اید .

 

بنده هم عرض تشکر از رسانه های منطقه، مخصوصاً صداوسیما را دارم که فرهنگ سازی می کنند و کار سخت مقابله با برنامه های رسانه ای دشمنرا دارند ، مشکلات مردم را به سمع و نظر مسئولین می رسانند ، ضمن تشکر و تقدیر به تداوم اینکار تاکید می کنیم و همدلی و هم زبانی را حفظ کنند .

 

عزیزان اهل قلم و رسانه های محلی ، پیگیر مطالبات مردم باشید ، مدتی هست که آن شور و نشاط رسانه ای در منطقه دیده نمی شود ، سایتها را بروز کنید و تیترها را فنی و قلم ها را برای رضای خدا بنویسید نه برای خوشامد مسئولین .

 

در مورد منطقه آزاد ، پتانسیل های سیستان ، فرصت مرز ، بازارچه مرزی ، صنعت توریسم ، تجارت چمدانی وپاس مرزی قلم فرسایی کنید .

 

درباره ی آزاد راه زابل – زاهدان ، حق آبه و پی گیری وزرات خارجه ، احیا تالاب هامون و هماهنگی وزارت نیرو با محیط زیست قلم بزنید.

 

در مورد طـرح انتقال آب به ۴۶ هـزار هکتار ، آسیب های آن ، میزان پیشرفت ، دغدغه کارشناسان ، افتتاح طـرح پایلوت وچرایی تاخیر آن قلم فرسایی کنید .

 

درباره ی انتقال آب دریای عمان به زاهدان و زابل ، طرح های اشتغالزایی ، فضای سبز شهر و برخوداری شهرهای منطقه از استاندارهای شهری قلم بزنید .

 

در مورد درآمد اندک شهرداری و عدم توان پرداخت به موقه حُقوق کارمندانش ،امکان کمک دولت محترم به شهرداری های منطقه از درآمد ماهانه ۲۰۰ میلیاردی مرز قلم فرسایی کنید .

 

درباره ی استعداهای سیستان ، شهدا ، عُلمای و دانشمندان سیستان و تاریخ پر از شگفتی و رمز دار سیستان و سرزمین دارالولایه مهد دلیران و پهلوانان قلم بزنید .

ما می توانیم شهید میر حُسینی ها و عالی ها را تکرار کنیم ، ما می توانیم با حوزه علمیه ی قوی و بروز  آیت الله سیستانی ها ، شهید طباطبایی ها ، آیت الله شریفی ها و آیت الله بختیاری ها را تکرار کنیم .

ما می توانیم با دانشگاه های با مدیریت صحیح و کشف استعدادها ، پرفسور شیخ نژادها ، شهریاری ها و ده مرده ها را تکرار کنیم .

ما می توانیم با باور کردن خود و دوری از حسادت هی قُومی و دوری از خودزنی ها ، امید آرامی ها را در جامعه تکثیر کنیم و درمقلوله ی قرآن در مقیاس بین المللی قاری قرآن داریم .

سیستانی هر کُجای جهان و ایران که رفته همه را مات و مبهوت ذهن و استعدادخودش قرار داده و خودمان را باور کنیم .

ایشان در ابتدای خطبه دوم به بیان رخدادهای هفته جاری پرداختند : دیروز پنج شنبه اول ذیغده سالروز ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه مصومه بنت موسی بن جعفر (ع) بود این روز را به همه دختران مخصوصا دختران خطه ی دارالولایه سیستان تبریک عرض می کنیم .

امروز جمعه ۱۵ مرداد سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا با بیش از ۱۶۰ هار کشته و مجروح در سال ۱۹۴۵ میلادی حدود ۷۲ سال پیش است ؛ چهره ی واقعی آمریکا یعنی این ، اینجا نقاب از چهره ی شیطای او کنار رفته و الان هم مستقیم و غیر مستقیم و نیابتی کشتار را انجام می دهد و اکنون هم در جای جای جهان با حمایت ابر قدرتها مخصوصاً آمریکا بمب ها هسته ای و میکروبی را بر سر ملومان فرود می آورد .

ما در مدرسه ی فکری امام راحل و رهبر انقلاب ،امام خامنه یی یاد گرفته ایم که نباید به آمریکا اعتماد کرد و هر کس به آمریکا اعتماد کند سیلی مُحکمی می خورد و به فرماش رهبر حکیم انقلاب ” طنز تلخ روزگار ما آن است که دولت آمریکا  که دارنده ی بیشترین و مرگبارترین  سلاحهای هسته یی و دیگر سلاح های کشتار جمعی و تنها مرتکب به کاگیری آن است ،امروز می خواهد پرچم مخالفتبا اشاعه ی هسته ای را بر دوش بگیرد .”

ما در طول عمر پُر برکت انقلاب اسلامی ، که راهمان همان راه پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است مراحل مختلفی را پشت سرگذاشتیم ، تحریم شدیم به مثل شعب ابیطالب ، اما عقب نشینی نکردیم و تسلیم نشدیم ؛ به خدا توکل و مقاومت کردیم و امدادهای غیبی را دیدیم و دشمن را خوار و ذلیل کردیم .

خداوند متعال به ما عزت ، شرف و آبرو داد و امروزبه برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه که ادامه ولایت و رهبری رسول خدا و امامان معصوم (ع) است ؛ ایران اسلامی علی رغم دشمنی و شیطنت دشمنان مخصوص آمریکا ،پیشرفت های زیادی در صنعت و معدن ، در بومی سازی صنایع ، علم و فناوری در ساخت و تولید داشته است .

ما هیچ وقت به دشمن اعتماد نکردیم ، دُشمنی که بارها از او ضربه خوردیم و در قضیه برجام هم بارها گفتیم چه قبل از مذاکره ، چه حین مذاکره و چه به اصطلاح در مرحله ی پسا برجام بارها گفته شد و امروز هم شیطنت ها و خیانت های آمریکا را در حلی که شش ماه از اقدامات ایران برای انجام تعهداتش در برجام می گذرد را مشاهده می کنیم نه تنها آمریکا بر سر عهدش نیستبلکه کار شکنی های زیادی هم انجام می دهد و به فرمایش رهبر عزیزمان ، این دیده بان تیز بین انقلاب اسلامی ، آمریکا علاوه بر عهد شکنی با خدعه و نیرنگ بر سر زبان عده ای در داخل ایران انداخته که مذاکراتی در مورد مسائل منطقه و یا بر سر مساله موشکی ایرن داشته باشند تا تحریم ها برداشته شود ؛ لذا برنامه جامع مشترک عملاً بی نتیجه ماند ، نه تحریمی برداشته شد و نه مشکل اقتصادی را حل کرد .

دشمن اساس انقلاب را قبول ندارد و میخواهد اسلام نباشد و راه پیشرفت و رفع مشکلات مقاومت ، دشمن شناسی ، توکل بخدا ، استفاده از ظرفیت های داخلی ، باور داشتن مردم مخصوصا جوانان و اقتصاد مقاومتی است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد چاکرزهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
آفرین به حاج آقا.تابناک دمت گرم خطبه های نمازجمعه زابل هم نشر دادی.خداکند روزی اهل سنت و شیعه پشت هم نماز بخوانند
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
درود بر امام جمعه شهرمان حاج آقا کیخا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
آفرین چند نفر دیگه هم از مسئو لین سیستان این کلمات و جملات را آویزه گوش خود کنند و در راه رسیدن به اهداف منطقه قدم بردارند و این سخنان را گوش دهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار