در پی وصول اطلاعات نیروهای مردمی مبنی بر قصد یک گروه قاچاقچی برای جابجایی چند قلاده حیوان وحشی، ماموران یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان نسبت به موضوع حساس شدند. به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان، حمید ریگی فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره می گوید ماموران بر اساس اطلاعات دریافتی با کمک نیروهای سپاه سلمان نسبت به برقراری دو پست ایست و بازرسی در دو محور اقدام می کنند.
کد خبر: ۲۷۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 08 August 2016
ریگی بیان کرد نیروهای ایست و بازرسی در یکی از پست ها به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و آن را مورد بازرسی بیشتر قرار دادند. 
 
در جریان تفتیش این خودرو یک توله شیر کشف و یک متهم در این رابطه بازداشت شد. 
 
متهم دستگیر شده پس از یک شبانه روز بازداشت به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
توله شیر کشف شده هم اکنون در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تحت تیمار و مراقبت قرار دارد. اداره کل حفاظت محیط زیست استان با تایید این موضوع بیان کرد توله شیر مذکور در صورت تایید سلامت به مراکز مجاز نگهداری حیوانات سپرده می شود. 
 
بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید هر کس مرتکب حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران وحشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب پروانه از سازمان محیط زیست شود به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یحیی
|
United Kingdom
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
این شیرها رو از کجا آوردن؟؟؟
ایرانیییییییییییی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.!!!؟؟؟؟ فقط 100 هزار تومان این چه وضعیه؟! همین قوانینی که معلوم نیست سال1301یا1302 نوشته شده هست که پدر محیط زیست و منابع طبیعی و میراث فرهنگی را در ورده!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
همین قوانین سهل و آسان است که ضربه های مهلک و سنگین به محیط زیست وارد می شود و هر کسی به خودش اجازه تصرف در محیط زیست و شکار بی رویه می کند
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
آدم پول داره بره یه چیز مفیدتر بخره، شیر به چه دردی میخوره؟!؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار