نارضایتی فراوان از عملکرد شهرداری زابل
شورای شهر زابل در حال حاضر متشکل از یازده عضو می باشد و در سال پایانی فعالیت خود نیز قرار دارد و صدها و هزاران نقد به عملکرد آنها در طول این مدت وارد می باشد اما همانطور که عرض شد یکی از اصلی ترین این انتقادات عدم نظارت صحیح برعملکرد و کم کاریهای شهرداری می باشد و بنظر میرسد که برخی , از اعضای شورای شهر تنها انتظار حضور در جلسات و پس از آن هم دریافت حق الجلسات را دارند و لاغیر
کد خبر: ۲۷۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 10 August 2016
تابناک سیستان و بلوچستان : مدتهاست که زمین و زمان به عملکرد شهرداری زابل نقدهای جدی وارد میدانند و از مسئولین و مدیران گرفته تا مردم عادی , پیر و جوان همه بنوعی از خدمات دهی فعلی شهرداری زابل گلایه های فراوانی دارند .

به گزارش تابناک از زابل ، درنهایت اما , زمانی که  درمشکلات و عدم رضایت شهروندان دقیق می شویم , عمده ترین مشکل موجود در عدم نظارت کافی از سوی اعضای شورای شهر به چشم می آید.

بنا براین گزارش شورای شهر زابل در حال حاضر متشکل از یازده عضو می باشد و در سال پایانی فعالیت خود نیز قرار دارد و صدها و هزاران نقد به عملکرد آنها در طول این مدت وارد می باشد اما همانطور که عرض شد یکی از اصلی ترین این انتقادات عدم نظارت صحیح برعملکرد و کم کاریهای شهرداری می باشد و بنظر میرسد که برخی , از اعضای شورای شهر تنها انتظار حضور در جلسات و پس از آن هم دریافت حق الجلسات را دارند و لاغیر ، درصورتی که اینچنین نیست وا گر نظارتی صحیح صورت گیرد در همین شهر , با همین امکانات , با همین درآمد هم میتوان کارهای بزرگی انجام داد و کمی اوضاع را تغییر.


سوالات بیشماری در اذهان مردم درخصوص عملکرد شورای شهر نقش بسته که دراین نوشتار به برخی از آنها اشاره می کنیم :

از جمله می توان گفت : سوال این است که وقتی شنیده می شود که شورای شهر و شهردار خاش برای انتخاب رشته کنکوریهای این شهرستان خدمات رایگان دراختیارشان می گذارد , وظیفه شورای شهر چیست ؟ آیا تنها خواندن این اخبار و خوشحال شدن ازاینکه شهردار و شورای شهر خاش در فکر آرامش بیشتر شهروندان خود هستند ؟


وظیفه شورای شهر در قبال عملکرد ضعیف شهرداری چیست ؟

 وقتی که رئیس اداره استاندارد میگوید تمامی وسایل بازی در پارک ها غیر استاندارد می باشد و به شهردار هم هشدار می دهد و اتمام حجت می کند , وظیفه شورا در قبال این هشدارها چیست ؟ آیا سکوت و جلسه و جلسه ؟
 
وقتی که شهردار جوان دوست محمد در خصوص حمایت از نخبگان شهر خود اعلام آمادگی می کند و یا از امید آرامی تجلیل بعمل می آورد , شورای شهر زابل وقتی از آن باخبر می شود به چه فکر میکند ؟
آیا تسریع در واگذاری زمین به امید آرامی یکی از آن اقداماتی نیست که باید انجام شود ؟ و یا بازهم بیان می شود که زمینی برای شهردرای باقی نمانده و ....
 
وقتی که باغچه های که با هزاران سختی فضای سبز در آن کشت شده , بعلت عدم آبیاری مناسب و به موقع خشک  می شود , اعضای شورای شهر چه وظیفه ای دارند  ؟
وقتی دهها باغچه در سطح شهر , در پیاده روها و کوچه ها داریم که بلااستفاده است و در خیابانی دیگر باغچه های جدید ساخته می شود , آیا نباید شما به این فکر کنید و سوال کنید که اگر بنا بر ایجاد فضای سبز است , حال که مشکل درآمدی و بودجه ای داریم !!!! همان باغچه های قبلی را آباد کنید , باغچه های جدید پیشکش !

 
شهردار وظایفش را به چه کسی یادآوری می کند ؟
وقتی که شهردار در مصاحبه ای از معظلی سخن می گوید که خودش باید به سمت رفع آن حرکت کند و از وجود آن معضل ابراز نگرانی می کند  , وظیفه شما چیست ؟

وقتی که از سوی شهردار اعلام می شود در شهر بیش از 60 درصد غیر ساخت و سازها غیرمجاز می باشد و به نوعی خود شهردار به ناتوانی و ضعف دراین حوزه اعتراف می کند , در ذهن شما چه زنده می شود و به چه فکر می کنید ؟ آیا جا ندارد که سوال کنید پس آنهمه مامور و خدماتی که دراختیار دارند بعنوان نیروهای اجرائیات چه میکنند و شما بعنوان ناظر آیا از عملکرد آنها رضایت دارید ؟

این سوال در ذهن شما بوجود نمی آید که شهردار وظایف ذاتی خود را به چه کسی یادآوری می کند و به که هشدار می دهد ؟ آیا جز این است که در شهری که نظارت ضعیف باشد بی شک ساخت و سازهای غیرقانونی روز به روز افزایش می یابد
 
بله اینها بخشی از هزاران سوالیست که در ذهن شهروندان نجیب سیستانی نقش بسته و بی شک در اردیبهشت ۹۶ در انتخابات شوراها پاسخی قاطع به آن خواهند  داد ، اگر وضع به همین منوال بماند وتغییری دراین زمان اندک هم ایجاد نشود.

 
پارک ها و هزاران مشکلی که هر روز هم بر شدت آن افزوده می شود
اعضای شورای شهر ، آیا شده که زمانی که درمسافرت بهمراه خانواده خود در دیگر شهرهای کشور حضور دارند و در پارکهای زیبای آن قدم می زنند و لذت می برند از خود سوال کنند که چرا یک پارک به این زیبایی و پارکی دیگر مثل پارک یعقوب لیث و یا ملت زابل حتی از نعمت روشنایی مناسب هم برخوردار نیست و دیگر کمبودهای بی شمار آن ؟
شده از خود سوال کنید که چرا آبنما در پارک موجود و اما از آن استفاده ای نمی شود ؟ آیا وسایل بازی کودکان را از نزدیک مشاهده کرده اید ؟ آیا به فرزندان دلبند خود اجازه بازی با آن وسایل غیراستاندارد و ....را میدهید ؟
لحظه ای هم اگر فرصت شد و پرستیژتان اجازه داد , ساعتی را همراه با خانواده در یکی از آلاچیق های پارک ملت بنشینید تا متوجه بشوید که کسی بجز چند سگ ولگرد و یا حشرات موزی به استقبالتان نمی آیند ؟ شاید آنزمان از خود سوال کنید که ای دل غافل مگر سم پاشی اطراف آلاچیق ها اینقدر کار سخت و دشوار و محالیست که انجام نمی شود ؟ سری هم به پارک بادی همین پارک بزنید تا عمق فاجعه و لیاقت فرزندان شهر زابل را ببینید و شاید موجب شود که تکانی بخورید و حرکتی صورت گیرد و البته نظارتی.

آیا امام جمعه و فرماندار هم در بیان مشکلات اغراق می کنند ؟

وقتی امام جمعه شهر زابل بارها در خطبه های نماز جمعه و فرماندار زابل در صفحه شخصی خود به صراحت از عملکرد شهرداری گلایه می کند , شما را به یاد چه می اندازد و چه سوالی در ذهن شما بوجود می آید , آیا می توان گفت که امام جمعه و فرماندار هم مانند فعالین رسانه ای و فضای مجازی اغراق می کنند و مشکلی وجود ندارد ؟
 
اعضای محترم شورای شهر : از آسفالت بد خیابانها که بگذریم , که هیچ مشخص نیست علیرغم اینکه گفته شد کمک های خوبی جهت تهیه قیر به شهرداری شده چرا به این شکل است ، اما وقتی در شهر قدم میزنید و با نایلونهای پاره زباله مواجه می شوید , وقتی با خودروی خود از خیابان و یا کوچه ای عبور می کنید و نظافت نامناسب محل را می بینید ، با خود به چه می اندیشید ؟ و چه سوالی در ذهن شما به وجود می آید , چه اندیشه ای ؟
آیا بواقع تمامی مشکلات این شهر نابسامان هیچ راه حلی ندارد ؟
آیا تمامی شهرهای کشور مشکلاتی که شما دارید را ندارند ؟ پس چگونه است که تمامی شهرها رو به رشد و ما هرآنچه را که داریم نیز از دست داده ایم ؟

و البته دهها , صدها و بلکه هزاران آیای دیگر که بزودی منتشر خواهد شد

گزارش : یونس دهمرده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
اقا تشکر تو رو خدا اینقد بگید تا ب خودشون بیان وقتی میان دم حیاط التماس میکنن رای بدید فلان میکنیم چیکار کردن انگار خودشون تو این شهر زندپی نمیکنن بودجه نیس بودجه نیس این چ بودجه ای شد ک نصیب این شهر زابل لعنتی نمیشه
محمد رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
تشکر گزارش بسیار خوبی بود
واقعا اوضاع شهر زابل اصلا خوب نیست و باید بهش توجه ویژه بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار