رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل گفت: دومین حق آبه زیست محیطی تالاب بین المللی هامون از محل منابع ذخیره چاه نیمه از روز گذشته در این تالاب جاری شد.
کد خبر: ۲۷۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 14 August 2016

الهام آبتین گفت اختصاص 60 میلیون متر مکعب آب از محل چاه نیمه ها از جمله مصوبات کارگروه احیا تالاب هامون است که از روز شنبه برای دومین بار متوالی در سال جاری 20 میلیون متر مکعب حق آبه اختصاص پیدا کرد.
وی با بیان اینکه آبرسانی به تالاب که کمترین میزان هدر رفت را به دنبال دارد از جمله اهداف رهاسازی آب است تصریح کرد: حفظ اکوسیستم تالاب در نواحی حساس، ایجاد بستر مناسب برای تکمیل و موفقیت جوجه آوری پرندگان، ادامه روند حیات آبزیان از جمله ماهی و حفظ پوشش گیاهی از دیگر اهداف رهاسازی این حق آبه در تالاب است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل اظهار داشت: با ورود سیلاب به منطقه سیستان از ابتدای سال جاری تعداد زیادی ماهی وارد منطقه و در مسیرهای مختلف پراکنده شد و شمار زیادی از صیادان منطقه مشغول صیادی شدند.
وی در خصوص تلف شدن ماهی ها در بستر تالاب هامون گفت: پس از پایان سیلاب و قطع جریان آب حجم زیادی از ماهی های در نقاط مختلف آبگیری وجود داشتند که با افزایش گرما و شروع بادهای موسمی 120 روزه این آب خشک و ماهی ها تلف شدند.
آبتین افزود: هم اینک بخش های از تالاب هامون که آب جاری است صیادان مشغول به صیادی هستند و در دیگر بخش های خشک شده مردم ماهی ها تلف شده را با اهداف اقتصادی جمع آوری می کنند.
به گزارش ایرنا تالاب بین المللی هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان از رودخانه هیرمند آبگیری می شود.
رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما در مرکز افغانستان سرچشمه گرفته و پس از طی افزون بر هزار کیلومتر به مرز ایران در منطقه سیستان و پس از آن در تالاب هامون سرازیر می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
بسلامتی
ایشالا تالاب هامون عین دریاچه ارومیه پر اب بشه
سیستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
نوش دارو بعد مرگ سهراب چه فایده بعداز اون همه ماهی روزی حلال تلف شدن رها سازی آب چه فایده ای در بر دارد ای وای بر ندانم کاری مسئولین بی تجربه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار