استاندار سیستان و بلوچستان درجمع نمازگزاران اهل سنت زاهدان:
استاندار سیستان و بلوچستان درجمع نمازگزاران زاهدانی: تریبون نماز جمعه جزو حقوق عمومی است و نه جایی برای تحمیل رای و نظرخویش واگر حق آن بدرستی ادا نشود در حق مردم ظلم شده است.
کد خبر: ۲۸۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 20 August 2016
تابناک سیستان و بلوچستان: استاندار سیستان و بلوچستان دیروز در نماز جمعه اهل سنت زاهدان شرکت و دقایقی نیز به سخنرانی پرداخت.
به گزارش تابناک از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی در جمع نمازگزاران زاهدانی گفت: استاندار سیستان وبلوچستان گفت: تریبون برای دانایی و حضور درست است نه قیم مآبانه بامردم برخوردکردن، آنهم مردمی که زیر چتر دین پیامبرند.
بنا براین گزارش علی اوسط هاشمی دیروز، جمعه ۲۹ مرداد باحضور در نماز جمعه مسجد عین النور درحاشیه شهر زاهدان افزود ؛ تریبونی که در اختیار علما، نمایندگان مجلس، وزرا و مقامات قراردارد، رسالت بزرگیست که باید منادی اخلاق باشد، صفات زشت را بزداید و دلها رابه نور قرآن نورانی کند.
وی ادامه داد: این تریبون جزو حقوق عمومی است ونه جایی برای تحمیل رای و نظرخویش و اگر حق آن بدرستی ادا نشود در حق مردم ظلم شده است.
استاندار ضمن بیان اهمیت و جایگاه رفیع علما و بزرگان دین تاکید نمود: ائمه محترم جمعه در خطبه ها از سنت و قرآن و ائمه و اصحاب و یاران و اخلاق پیغمبر سخن بگویندو دعوت به خداوند و عبادت وی نمایند.
وی تصریح نمود: تریبونی که دراختیارشماست محلی برای آلوده کردن به زیاده خواهی و دشمن تراشی و بیان ناصواب و درشتی گوئی و رواج خشونت نیست.
وی گفت: تریبون نماز جمعه باید برای بیان واقعیت ها باشد و به تدبردر قرآن و دین و اخلاق وادب دعوت کند.
هاشمی با بیان اینکه تفسیر قرآن نباید تفسیربه رآی باشد افزود:  استفاده از کلام پیامبر اگر برای جلوگیری از گسست وشکاف واختلافات نباشد، ظلم برقرآن و پیامبر است و کار شیطانیست.
وی تاکیدکرد؛ شیطان تهمت را و افشاگری و شرکت درجنایت و خشونت و جنگ و چند قطبی شدن در میان مردم را رواج میدهد .
وی خطاب به ائمه جمعه افزود؛ بهترین فضیلت اخلاق پیامبر که وی را ماندنی نمود رحمت اوست منادی رحمت ، نجات دهنده است و نه غرق کننده ، مردم پای این تریبون نیامده اند  که موجبات تفرقه و مذهب علیه مذهب و دین علیه دین و تخریب را بشنوند .
استاندار بیان داشت ؛ تندروی درهمه مذاهب وجود دارد تندروی در تشیع چه آنکه منافقین انجام دادند و قرآن را مطابق میل خود تفسیر نمودند و چه داعش که امروز از دین و قرآن و پیامبر، تنهارفتار خشونت آمیز رابه نمایش میگذارند و مردان، زنان وکودکان بیگناه را به کشتن میدهند .داعش با پوشش اسلام‌خشونت، هراس زایی و بی رحمی را ترویج میدهد که این خود نوعی به دردآوردن دل پیامبر است ونشانی از رحمت درآن نیست .
هاشمی با اشاره به اینکه کجای این رفتار نشاندهنده اسلام واقعیست افزود: جهالت را به نام اسلام به اوج رساندند و بذر خشونت را ترویج کردند .
استاندار در پایان ضمن تشکر از حضور گسترده  مردم در نماز جمعه به برخی از خدمات و اقدامات دولت در استان اشاره کرد و افزود؛ عملیات احداث دو بیمارستان ۹۶ تختخوابی در زاهدان و  همچنین احداث ۱۶ واحد مدرسه در سال جدید شروع می شود.
همچنین عملیات طرح منبع آب ۵۰ هزارمترمکعبی دشتک و انتقال خط لوله دوم آب باهدف تامین آب شرب بهداشتی مناطق حاشیه نشین در دست اجرامیباشد
وی ادامه داد؛ تکلیف نمودن به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی برای اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات امسال به حاشیه نشینی درواقع به متن کشاندن مناطق حاشیه نشین است .
مولوی عیسی زهی امام جماعت مسجد عین النور  زاهدان نیز طی سخنانی ضمن خوشامدگوئی و تشکر  از استاندار با بیان اینکه تاکنون هیچ استانداری به این مسجد نیامده است به برخی از مشکلات مردم اشاره کرد و ادامه داد ؛ از مهم ترین مشکلات مردم این محله مشکلات ترافیکی و عدم ساماندهی دستفروشان و خرده فروشان آن  می باشد که رفت وآمد رابرای مردم سخت کرده است .
وی افزود؛ در این منطقه مدرسه راهنمایی و دبیرستان دخترانه نداریم  که از استاندار محترم تقاضای رسیدگی داریم
وی ضمن اشاره به وضعیت روشنایی معابر از استاندار خواست در جهت رفع این مشکل تدبیر نماید چرا که تاریکی شبانه در معابر و کوچه ها موجبات ناامنی و مزاحمت را برای ساکنین ایجاد کرده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار