رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در پنج ماهه ابتدای سال جاری ۳۳ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۸۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 21 August 2016

نادر میرشکار گفت در بخش صنفی ظرفیتهای خوبی در سطح استان داریم بطوریکه 30 هزار واحد صنفی در سطح استان فعالند که از این تعداد  12 هزار واحد صنفی در شهرستان زاهدان فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: برای افزایش رونق تولید در استان سامانه بهین یاب در استان راه‌اندازی شده تا واحدهای تولیدی مشکل‌دار بر حسب مشکل خود که عمدتا" دریافت تسهیلات و منابع مالی است ثبت‌نام کنند که در این راستا 304 واحد تولیدی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 284 واحد مشکل‌دار در کارگروه تسهیل و موانع تولید کمیته مربوطه بررسی شده است.

میرشکار تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اصلی‌ترین کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان بوده و مصوبات کارگروه لازم الاجراست.

وی افزود: در این راستا واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده‌اند که تا کنون 320 میلیارد ریال تسهیلات از طرف بانکهای عامل به این واحدها پرداخت شده است، در مدت دو هفته گذشته 18 واحد تولیدی تسهیلات خود را دریافت نموده‌اند.

میرشکار گفت: با توجه به روند پیگیری تسهیلات رونق تولید و سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و کارگروه اقتصاد ملی که هرهفته از طریق سامانه گزارش گیری می شود  انتظار داریم بانکهای عامل در روند پیگیری مصوبات محوله به  جهت رفع امورات بانکی و تسهیلات اعطایی واحدهای مدنظر در بحث حفظ و افزایش اشتغال و خروج از رکود و راه‌اندازی واحدها  با شتاب بیشتری اقدام کنند. 

وی  با اشاره به اینکه در سال قبل 22 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده، تصریح کرد: در پنج ماهه ابتدای سال جاری 33 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که نسبت به سال قبل افزایش 200 درصدی داشته است و با صدور پروانه بهره‌برداری این واحدهای تولیدی فعالیت خود را شروع کرده‌اند که در این راستا برای 427 نفر اشتغالزایی شده که 90 درصد این افراد بومی هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار